מה הוא ליסינג פרטי

בשנים האחרונות עולה קרנה של תופעת הליסינג הפרטי. ליסינג פרטי הוא סוג של הלוואה, דומה לזו שאפשר לקחת מהבנק או מגורמים אחרים, ואשר בעזרתה קונים רכב ופורסים את התשלומים על תקופה מסויימת.
ליסינג פרטי היא הלוואה שנעשית דרך חברת הליסינג, זו שמכחירה לכם את הרכב. בעסקאות ליסינג פרטי הרבה פעמים בסוף תקופת החכירה, נתנת אופציה לרכישת הרכב, אך מדובר בד”כ בתשלום אחרון אותו חייבים לשלם במידה ולא משדרגים לרכב חדש.
בעסקאות ליסינג פרטי רבות ישנה מקדמה על סך אחוז מסויימת שמשולמת על ידי הלקוח.

ייתרונות של ליסינג פרטי

הייתרון המרכזי של ליסינג פרטי הוא שהאדם הפרטי לא צריך לגייס הון ממקור חיצוני כמו בנק. בנוסף לכך, הרכב רשום על שם חברת הליסינג שמפנקת את הנהגים החדשים במתנות רבות כמו ביטוחים, מיגון, אביזרים לרכב וכד’..
בנוסף חברת הליסינג מאפשרת לשדרג את הרכב בסיום התקופה, מה שנותן לאדם אפשרות לנהוג ברכב חדש כל הזמן.

חסרונות של ליסינג פרטי

עם זאת, לליסינג פרטי יש גם חסרונות. כך למשל רישום הרכב אצל חברת הליסינג כבעליו, פוגעת באפשרות למכור אותו לאחר מכן, מכיוון שאתה תיהיה הבעלים השני של הרכב. מעבר לזה היות הרכב לא רשום אצל הלקוח הוא דבר אשר אנשים רבים רואים בו חסרון. חסרון נוסף הוא שלא תוכלו לשכור כל רכב שתרצו, אלא רק רכב שנמצא בבעלות חברת הליסינג, לא כל הרכבים נמצאים בבעלותם, אלא רק מבחר מצומצם יחסית.

דרכים שונות לליסינג

לליסינג פרטי יש מספר דרכים שניתן לעשותו. ניתן למשל להשכיר את הרכב ללא כל התחייבות, חלק מהחברות לא דורשות מקדמה עבור הרכב שעושים לו ליסינג, וחלק כן דורשים מקדמה, בתוספת לתשלומים חודשיים. בנוסף, ישנן חברות שמחייבות את השוכר או לרכוש את הרכב לו עשה ליסינג, או לשדרג לרכב מתקדם יותר ולהמשיך בתשלומים חודשיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *