ביטוח רכב – למה לשים לב

אחד הדברים הקיימים בחיינו באופן מובן מאליו, הוא ביטוח הרכב שלנו. אנחנו מכירים בנחיצותו, בכך שצריך לחדש אותו, אנחנו גם פחות או יותר יודעים למה, אבל יש הרבה מאד מרכיבים בביטוחים השונים, שכדאי לשים אליהם לב.

לפני הכל, כאשר אנחנו מתכוונים לשלם את ביטוחי הרכב השונים, מומלץ לקבל כמה הצעות משלוש חברות ביטוח מוכרות, לכל סוגי הביטוחים – חובה, מקיף וצד ג’. כשאנחנו מבקשים את הצעות המחיר, יש לשים לב למסירת פרטים מדוייקים, שכן כל נתון יכול לשנות את ההצעה. חברות הביטוח מתחשבות בכמה נתונים קבועים ולפיהם הן מחשבות את עלות הפוליסה. שימו לב! כל סעיף (כמעט) נתון למיקוח.

מבוטחים וותיקים רגילים לכך שמחירו של ביטוח חובה לרכב הוא קבוע. ובכן, לא עוד! גם מחיר זה פתוח לתחרות וכדאי לבדוק. בנוסף, למבוטחים הוותיקים כדאי לדעת, שלא תמיד הוותק מעניק לכם הטבות ולפעמים דווקא לקוחות חדשים מקבלים יותר.

רבים מניחים שדי להם בביטוח החובה, אבל לא ממש מודעים לכך שביטוח חובה מכסה רק נזקי גוף ולא נזקים שנגרמו לרכבם שלהם, או לרכבים אחרים. את אלה מכסה ביטוח הרכב המקיף, שכולל בדרך כלל גם ביטוח צד ג’. ביטוח מקיף יכול להיראות כהוצאה מיותרת, עד הרגע שמישהו לקח רוורס ונכנס בכם, או עד שסיימתם בילוי סופ”ש ב צימרים בגליל וגיליתם שנגנב הרדיו דיסק.

נושא נוסף שאינם ידועים לרבים הוא שיטת החישוב של הפוליסות. מעבר לסוג, שנת ומצב הרכב, חשובים ביותר הנהגים הקבועים ברכב. ככל שגילכם גבוה יותר ואתם נהגים וותיקים יותר, אתם נחשבים לבעלי סיכון נמוך ולכן הפוליסה שלכם תהיה זולה יותר. והפתעה! נשים מקבלות פוליסות זולות יותר, כי הן מועדות פחות לתאונות דרכים כאלו ואחרות…

מלבד ביטוח רכב אנו ממליצים שתקראו על מגוון דילים ומבצעים בתחום הרכב והאופנועים ועוד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *