מטבחים מעוצבים לבית – כיצד לעשות את זה נכון?

כולנו עדים כיום לתופעה הולכת וגדלה של מעבר להתאמה אישית. תופעה זו יכולה להיראות תמוהה לאור ההיצע הרחב שיש בשוק, אך בפועל מדובר בדרך הבטוחה והיעילה ביותר להשיג את כל הפונקציונאליות הדרושה לכם, תוך שמירה על רמת האיכות שאליה אתם שואפים – לעצב את המטבח שלכם בעצמכם.

ובכן, לא לגמרי בעצמכם, באמצעות אנשי מקצוע: אך על בסיס הרעיון, הראייה, הדרישות והצרכים שלכם ושל המשפחה שלכם. התחלה טובה יכולה להיות בעזרת קריאת המדריך של אבן קיסר בנושא מטבחים מעוצבים הכוללים טיפים חשובים לעיצוב מטבח לבית.

צעד #1 הגדרת הפונקציונאליות
כל משפחה היא שונה, וכל אחת מגבשת את הדרישות שלה מהמטבח, על מנת שיהיה פונקציונאלי במידה מקסימלית. יש להחליט אלו פעילויות אתם רוצים, למעשה, לעשות באופן בלעדי במטבח. אנשים מסוימים רק אוכלים במטבח, בעוד במשפחות אחרות מקובל גם לעבוד במטבח, לצייר ולעשות עבודות יצירה עם הילדים, וכו’. יש להגדיר את הפונקציונאלית, ועל פיה לקבוע את הפריטים השונים שחייבים להיות במקום ובאיזה הרכב. על בסיס הרשימה הזאת ועל פי בניית סדרי העדיפויות ניתן לעשות את העיצוב.

צעד #2 החלטה על חומרים
חומרים מהווים אלמנט חשוב ביותר בתהליך יצירת המטבח, משום שהם קובעים את הסגנון ואת המראה הכללי, ומשדרים את התחושה שאתם רוצים. לבחירת החומרים יש גם היבט פונקציונאלי, משום שכל חומר דורש תחזוקה שונה (למשל – מטבח מעץ מלא דורש שימון מחדש או חידוש של הלאכה) וגם דרכי ניקוי שונות. כיום ניתן לראות מספר סוגים של סגנונות פופולריים, כגון מטבח לבן ומטבח כפרי.

צעד #3 חושבים על הפרטים הקטנים
לאחר שהתמונה הגדולה ברורה, זה הזמן לחשוב על דברים קטנים שיכריעו את החוויה היומיומית: אילו מדפים להתקין במקומות האחסון, כיצד להתקין את השיש לקיר, האם השולחן צריך להיות על גלגלים, האם הכיסאות -מתקפלים על מנת לחסוך במקום כאשר לא כל בני המשפחה אוכלים? פרטים קטנים אלה יכולים לשדרג את החוויה של השהות במטבח ואת ניהולו בצורה משמעותית.

צעד #4 הבנייה
בשלב זה אתם מפקידים את העבודה בידי המומחים. תמיד מומלץ לבוא לראות את תהליכי העבודה, על מנת לדעת שהכל מתנהל בצורה המבוקשת.

צעד #5 ההתקנה
שלב זה הינו קריטי ביותר. חשוב שהתהליך כולו ייעשה על ידי אנשי מקצוע ובפיקוחכם האישי, כך שתוכלו לדעת בוודאות שהכול נעשה בצורה הטובה ביותר ומבלי לפגוע במוצרים החדשים שלכם.

צעד #6 אפשרויות שדרוג
מטבח איכותי ומעניין תמיד משאיר מקום לשדרוגים ולשינויים בהתאם לתנאים המשתנים של חייכם ושל משפחתכם.

Designer kitchens

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *