פנינים ועיצוב תכשיטים עם פנינים

פנינים משמשות לעיצוב תכשיטים שכן יופין וערכן רב, שכן להשיגן לא קל. הנה לפניכם הסבר מהם הפנינים בכדי שתבינו למה ערכן גבוה, וגם כמה דוגמאות לעיצוב תכשיטים עם פנינים מבית BK תכשיטים.

 

שרשרת פנינים בשילוב זהב   מבית BK תכשיטים

 

הפנינה (Perl באנגלית) קרויה גם מרגלית ומוגדרת כאבן חן והיווצרותה בים בצדפות, שבלולים וקונכיות. פנינים עשויות משילוב של הפרשות מהרכיכה שבתוך הצדפות ועם הזמן הפרשות אלה מתקשות והופכות לתוצר הסופי שרואים בשרשרות פנינים. ישנה אגדה אורבית על איך נוצרות הפנינים – גרגר חול נכנס לצדפה בטעות ומזה מתחיל היווצרות הפנינה. אגדה זו נכונה בחלקה כי זה קורה לעיתים רחוקות. הפנינים נוצרות עקב חדירה מקרית של אורגניזם טפיל כלשהו לחלל הצדפה, וזה גורם להיווצרות הפנינה.

הפנינים משמשות את האדם כתכשיט בלבד, ואין לפנינים שום שימוש נוסף. היופי והקושי להשיגן גורם לפנינים להיות יקרות ערך. ערך הפנינים נקבע על פי גודלן והיכן נוצרו, אם זה בשבלול או צדפה, כמו כן צבען וצורתן מהווה שיקול במחירן. לפני הספירה כבר החלו ליחס לפנינים כוחות כמו כוח ופוריות ובימי הביניים מלכים אהבו לקשט את כתריהם בפנינים.

את הפנינים ניתן למצוא במזרח הרחוק ביפן, סרי לנקה, הודו, אינדונזיה ובפיליפינים. באמריקה גם ניתן למצוא פנינים ובעוד איים רבים באוקיינוס. שליית פנינים דורשת יכולת גבוהה של צלילה ושהייה מתחת למים לאורכי זמן ארוכים. רוב הצוללנים אינם נושאים על גבם ציוד צלילה ושליית הפנינים מתבצעת בצלילה חופשית אשר שולה הפנינים אוטם את אוזניו ונחריו לפני הירידה למעמקים במטרה לחפש צדפות. לרוע המזל, לא תמיד ניתן למצוא פנינים בצדפות ובשל כך מגדלים פנינים בברכות מיוחדות.

בעיצוב תכשיטים הפנינים משמשות לשרשרות ועגילים. בשרשרות הפנינים מושחלות על חוק דק וחזק כאשר עושים קשר בין פנינים סמוכים בכדי להבטיח שאם השרשרת תקרע, הפנינים לא יתפזרו.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *