קניות באינטרנט – ממה להזהר?

כניסת האינטרנט לחיי היום יום שלנו שינה את חיינו מהקצה אל הקצה. דברים הפכו נגישים יותר, הכל מהיר יותר והכל קל יותר. אחד הדברים שהאינטרנט הכי שינה אצלנו הוא כל נושא הקניות, שופוינג. קניות של מוצרים מכל הסוגים הפכו להיות פעולה פשוטה ונוחה המתבצעת דרך המחשב בסלון, במובייל באמצע נסיעה ברכבת וכדומה. עם כל הטוב הזה יש גם צד פחות נעים שכדאי להזהר ממנו. אז ממה כדאי להזהר ממנו כאשר עושים קניות באינטרנט? כל זאת ועוד במאמר הבא.

קניות באינטרנט היא פעולה בסיסית היום שכמעט כל אחד ואחת מאתנו עושה. במקום ללכת עד סניף הסופר הקרוב הלקוח מתיישב מול המחשב או מכשיר הסמארטפון ופשוט מבצע את הקנייה דרך המכשיר בפשטות ויעילות. עם זאת, כמה שקניות באינטרנט יכולות להיות דבר נוח וקל לגולש יש סכנות בזמן הגלישה וביצוע העסקה.  להלן מספר סכנות שחשוב להכיר ולדעת:

אתרים מתחזים

אתרים מתחזים הם אתרים הנראים רגיל לחלוטין, הם עושים את אותם פעולות כמו אתרים מקוריים וניתן לעשות בהם את אותם ביצועים כמו באתר המקורי. הדבר שבדרך כלל שונה הוא כתובת הדומיין. כתובת הדומיין בדרך כלל שונה מהכתובת המקורית אך עדיין נשארת דומה.

אתרים מתחזים, או בשמם הנוסף אתרי פישינג הם אתרים שבדרך כלל מתחזים לאתרים של חברות אשראי, בנקים וכדומה. מטרתם של אתרים אלו היא לגרום לכם למסור את פרטים אישיים שלכם כגון סיסמאות לחשבונות שונים, שם משתמש ופרטים נוספים. למרבה הצער בדרך כלל קשה להביל בין אתר מתחזה לאתר מקורי ולכן חשוב לבדוק היטב את כתובת האתר ולבדוק היטב לפני לחיה על קישורים לא מוכרים.

אתרים לא מאובטחים

אתרים לא מאובטחים הם כל אותם אתרים הכתובתים בפרוטוקול לא מאובטח. למעשה קיימים שני סוגים עיקריים של אתרים. אתרים רגילים (לא מאובטחים ואתרים מאובטחים. את האתרים המאובטחים ניתן לזהות בקלות יחסית. הסתכלו כל כתובת האתר. אם אתם רואים שכתובת האתר מתחילה ב- https הרי שהאתר עובד על פרוטוקול מאובטח. אתרים המתחילים ב- http ללא סיומת של האות S הם אתרים לא מאובטחים.

חשוב לציין כי אתרים הכתובים ב- http (לא מאובטחים) לא מבטיחים פריצה לפרטים אישיים אלא אתרים שעובדים ברמת אבטחה נמוכה יחסית.

חשיפת מידע אישי

רוב האתרים הרוצים לעשות פעולות זדוניות ברשת רוצים לקבל ממכם את הפרטים האישיים שלכם. לכן חשוב להבין באיזה אתר אתם גולשים ולמסור פרטים אישיים רק באתרים מוכרים שאתם בוטחים בהם. אתרים לא מוכרים או אתרים קטנים יכולים להיות אתרים זדוניים.

קניות באינטרנט

מה לעשות על מנת לצמצם חשיפה לאתרים ופעולות לא רצויות ברשת?

חשוב לזכור כי אם אתם עושים קניות באינטרנט, עסקאות ברשת או כל פעולה הקשורה בכסף אתם כבר מסתכנים. ולכן חשוב ליישם את הפעולות הבאות:
התקינו אנטי וירוס – יש להתקין אנטי וירוס מוכר רק מחברת היצרן.

הפחיתו לחיצה על קישורים – קישורים יכולים להוביל לוירוסים.

אל תפתחו מיילים לא מוכרים – מיילים לא מוכרים יכולים להוביל אותם לפעולות הונאה.

החליפו סיסמאות באופן קבוע – נסו להחליף סיסמאות כל 3 חודשים והשתמשו בסיסמאות חזקות
.
גבו את המידע שלכם – גיבוי מידע מבטיח נזק מינימלי במקרה של פריצה או פעולה זדונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *