צילום אירועים : איך בוחרים צלם חתונות?

פרוייקט חתונה: איך בוחרים צלם חתונות?

מייד עם תום ספירת העומר מתחילה בקול תרועה עונת הקיץ היא עונה החתונות. אפילו בקיץ הישראלי החם והלח רב הזוגות מעדיפים להתחתן בקיץ ובהתאם לזאת כל התעשייה של השמחות עוברת עם תחילת הקיץ לכוננות שיא. זוגות שמתחתנים בקיץ בד”כ מתחילים בהכנות לחתונה כבר בחורף. ההכנות לחתונה הן רבות ומעייפות וכוללות בחירת גן אירועים או אולם אירועים ( אם כי בקיץ הבחירה הפופולארית היא דווקא גן אירועים) ההתלבטות לגבי מידת התאורה והפירוטכניקה, בחירת קייטרינג לאירוע (שלא תמיד מגיע עם האולם/גן) , בחירת די.ג’י שיקפיץ את הרחבה, ובחירת צלם חתונות.

בחירת צלם חתונות היא ללא ספק אחת ההחלטות המכריעות המתקבלות במהלך ההכנות לחתונה כי בעוד שכל שאר ההכנות שעליהם מבזבז הזוג עשרות אלפי שקלים מיועדות ומכוונות כולן לערב האירוע עצמו ובלבד ומתמקדות ביצירת הרושם הנכון על קהל האורחים המוזמן , צילום החתונה הוא מתנה אישית עבור הזוג עצמו.

צילום אירועים נועד קודם כל כדי לתעד.הרבה זוגות מתרגשים בערב האירוע עד כדי כך שהוא עובר להם מהר מאד תוך שהם מפספסים הרבה ממה שקרה סביבם. לכן חשוב שיהיה צלם וידאו שיתעד את האירוע כך שבני הזוג יוכלו לצפות בו כשהם רגועים ונינוחים, לחוות אותו שוב וליהנות מהזיכרון הזוגי המשותף הזה של יום חתונתם ובבוא היום גם בנוכחות ילדיהם . מלבד צלם וידאו ישנו גם צלם סטילס שמטרתו היא לאו דווקא לתעד את האירוע אלא לנצור ולייחד את הרגעים החשובים, הרגעים המרגשים ואפילו הרגעים המצחיקים ( למה לא?) שקיימים בערב מיוחד שכזה. רגעים כאלה שנלכדו בעין המצלמה תחת ידו של צלם טוב הופכים לסוג של מזכרת אמנותית שמרגשת כל פעם מחדש. קיימת גם כמובן מסורת בוק החתונה. צילום הזוג לפני האירוע שהוא לבוש בבגדי החתונה כולו זוהר ונוצץ, רגע לפני שהוא מאבד את תואר הרווקות ופוסע על עבר חייו המשותפים כזוג נשוי. הרבה פעמים הזוג כל כך מתוח ערב חתונתו שהוא מנצל את סיבוב הצילומים הזה כי לפרוק את המתח ולהשתטות קצת, צלם טוב ידע איך לזרום עם בני הזוג ולעזור לו להפיג את המתיחות לפני החופה.

אז איך בוחרים צלם אירועים? ההיצע של ספקי צילום אירועים הוא גדול מאד וללא ספק קיימים בשוק גם הרבה חובבנים…צלם האירועים האולטימטיבי יהיה מן הסתם צלם שהוא גם מלומד (למד צילום באחד מבתי הספר הנחשבים כמו בצלאל ,קמרה אובסקורה, מוסררה וכדומה ) מה שמבטיח שהוא יהיה גם בעל ידע מקצועי בתחום הצילום וגם מעודכן במגמות הצילום העדכניות, גם בעל ניסיון של כמה שנים לפחות בצילום אירועים בכלל וצילום חתונות בפרט , שיהיה בעל ציוד מקצועי ומתקדם שיאפשר לו לנצל את כישוריו כדי להפיק תמונות ווידאו באיכות מעולה , אבל מה שהכי חשוב ונדרש מצלם אירועים היא היכולת להרגיש את הזוג שעומד מולו. מה הוא טעמו, מה הפנטזיה שלו ?איך הוא היה רוצה להיות מונצח בתמונות החתונה שלו ? ישנן דרכים שונות לבצע את צילום האירוע והבחירה של הצלם צריכה ללא ספק לנבוע מהיכולת שלו להכיר ולהרגיש את הזוג שמולו.

רצוי כמובן שהזוג גם יביע באופן מילולי את רצונו והעדפותיו: האם ברצונן בתמונות מבוימות של בני המשפחה במהלך האירוע, או שיעדיפו שהצלם לא יתערב כל כך במהלך האירוע אלא ילווה ויצלם מהצד את האנשים החשובים ברגעים החשובים בצורה ספונטאנית יותר. האם חשוב להם שיתמקד יותר בצילום החברים הרוקדים על הרחבה, או בצילום שולחנות בני המשפחה. כל הפרטים האלה חשובים על מנת שהזוג יקבל בסופו של דבר את צילום החתונה שלו מושלמת בדיוק כפי שהיה רוצה לזכור אותה…


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *