חיסכון פנסיוני

חיסכון פנסיוני נועד בראש ובראשונה להקנות בסיס יציב לאדם העובד, בתקופה בה יפרוש לפנסיה. הממשלה מעודדת ואף בשנת 2008 נחקק חוק פנסיה חובה, המחייב מעסיקים ועובדים להפריש כספים לקרנות פנסיה או קופות גמל על מנת להקנות את הביטחון הכלכלי לאוכלוסיית האזרחים העובדים כאשר יצאו לגמלאות. הרעיון העומד מאחורי חיסכון פנסיוני הוא יצירת אי-תלות בכספי המדינה לכשיפרשו העובדים לגמלאות.

אמנם ישנה קצבה חודשית מביטוח לאומי לזכאים לכך, אך המציאות הינה אחרת ולא ניתן להסתפק בקצבת ביטוח לאומי על מנת לחיות באותה רמת חיים. לכן החשיבות היא גדולה לאין שעור במחשבה קדימה לעבר עתיד נטול דאגות כלכליות.

כיצד יש לחשב את ההקצאה החודשית של חיסכון פנסיוני

על מנת לדעת כמה צריך החוסך להקצות, או להשלים הקצאה בנוסף לסכום אותו מפריש המעסיק, יהיה עליו לחשב הוצאות והכנסות חודשיות. לדוגמא: חוסך הצופה כי בעת הפרישה לגמלאות הוצאותיו יהיו 6,000 ₪ וההכנסה תהא 2,000 ₪ מקצבת ביטוח לאומי, יהיה עליו להשלים את ההפרש 4,000 ₪ בעזרת חיסכון פנסיוני אשר יופרש בעת יציאתו לגמלאות.

על מנת שהחוסך ידע מהו גובה החיסכון אליו צריך להגיע על מנת לקבל 4000 ₪ בהקצבה חודשית מן החיסכון יש לבדוק ראשית מהו “מקדם קצבה”. – מקדם קצבה ניתן לבדוק בתקנון חיסכון הפנסיה או בפוליסת הביטוח. לדוגמא: מקדם קצבה עומד על 150 ₪. כעת על החוסך להכפיל את מקדם קצבה בהפרש בין ההוצאה החודשית לבין ההכנסה של ביטוח לאומי.  4000 ₪  X 150 ₪ = 600,000 ₪. זהו גובה החיסכון על מנת שיוכל להבטיח כי יקבל 4,000 ₪ בנוסף ל2,000 ₪ מקצבת ביטוח לאומי ולהגיע להכנסה של 6,000 ₪ כגובה ההוצאות החודשיות אותן חישב.

חיסכון פנסיוני – לכל צרה שלא תבוא

הכיסוי הביטוחי מעניק ביטחון כלכלי בעת מצב של אובדן כושר עבודה ובמקרה של מוות. במקרים של אובדן כושר עבודה ישנה נכות או חוסר יכולת היכולה להמשך תקופה מוגבלת, ובמקביל כך גם ההכנסה מן החיסכון הפנסיוני, ולעיתים הינה לצמיתות וכך גם ההכנסה מהחיסכון הפנסיוני.

במקרים של מוות, הכסף יועבר לשארים של החוסך. הכיסוי הביטוחי מובנה בצורה כזו הלוקחת בחשבון נתונים בריאותיים ואישיים של החוסך, ועל מנת שהשארים לא יפגעו כלכלית היות וההוצאה החודשית נשארת אך ההכנסה מצד הנפטר הופסקה – יהיה ההפרש בין הכנסות האישה להוצאה החודשית. נניח שההוצאה הינה 7,000 ₪.

הכנסות החוסך : 7,000 ₪. הכנסות השארים : 4,000 ₪ . ההפרש בין ההוצאה החודשית לבין הכנסת האישה הינו 3,000 ₪. הכיסוי הביטוחי הנדרש הינו 3,000 ₪ כהכנסה חודשית בנוסף להכנסות האישה על מנת שתוכל לעמוד בהוצאות החודשיות.

ניתן לסכם ולומר, כי חיסכון פנסיוני הינו החלטה משמעותית הקובעת את עתידו של החוסך לאחר יציאה לגמלאות, ואת עתיד משפחתו במקרים של מוות או אבדן כושר עבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *