בחירת גריל גז לחצר – איך תבחר את גריל הגז המתאים ביותר לצרכים שלך?

ארוחת ברביקיו היא אחת מהארוחות האהובות והפופולריות בישראל. יש לכך סיבות מגוונות. ארוחות אלו הן, לעיתים, סוג של בילוי חברתי בקרב משפחות, חברים ועוד. הן טעימות מאוד וניתן לקיימן באווירה קלילה. ניתן לערוך אותן בקלות וללא מאמץ במקומות ציבוריים ופרטיים. אם גם אתה נמנה על אלו המזמינים אליהם דרך קבע אורחים לארוחת ברביקיו בחצר או בגינה, אז אתה בוודאי מעוניין להיות ערוך למשימה של האכלת ציבור גדול של אנשים רעבים. כל מה שאתה צריך זה גריל מעולה. איך תבחר את הגריל המתאים לך מבין הרבים הקיימים? להלן מספר טיפים.

סוגי גריל גז

גריל גז לחצר אמור לעמוד בשלושה קריטריונים, פיזור חום אחיד, עמידות ותפעול בטיחותי. קיימים שני סוגי גז פופולאריים גז פרופן וגז ביתי. גז פרופן מגיע במיכלים ניידים המוצמדים למערכת. ניתן לנייד אותו ואת המיכלים ניתן למלא כל פעם  מחדש או לרכוש חדשים. גז ביתי חייב להיות מחבר למערכת הגז הביתית, ולכן לא תוכל לשנע אותו אל מחוץ לחצר. בחירה מועדפת אחרת היא מספר המבערים. גריל עם שלושה מבערים יכול לספק חום טוב ואחיד כך שהוא מומלץ. במתקני גריל גדולים מומלץ שיהיו ארבעה מבערים. חשוב מאוד שתבחר במבערים העשויים מחומרים העמידים לקורוזיה שיחזיקו זמן רב יותר ללא בלאי.

סוגי מבערים בגריל גז

קיימים מבערים צידיים שמסוגלים להרחיב את שטח ואפשרויות הבישול. אלו מאפשרים, לדוגמא, גם הרתחת  מים, חימום רטבים וכדומה במקום עצמו. גם כאן מומלץ לך לרכוש מבערים מחומרים עמידים לקורוזיה, דוגמת פלדת אלחלד ופליז. קיימים מבערי אינפרא אדום שמפיקים חום גבוה יותר מהמבערים הרגילים שעשוי להגיע ליותר  מ700 מעלות. בעזרתם ניתן לצרוב בשרים בצורה מושלמת כמו גם לקרמל פירות ועוד. המבערים  הללו מסוגלים לחמם סבכה קרמית המתלהטת במהירות וצורבת את האוכל. מבער זה יבוא, לרוב, על חשבון חלק מהבישול העיקרי או כמבער צדדי.

אסכלה עבור הגריל

תוכל לבחור גרילים שניתן להוסיף להם אסכלה. האסכלה מסתובבת וגורמת לבשר להיצלות היטב ובצורה אחידה מכל צדדיו. במקרה זה רצוי שהמבער יהיה אחורי ולא מתחת לאסכלה כדי למזער את טפטוף  השומן על  האש מה שגורם להתפרצות אש שורפת. תוכל לבחור סבכת  בישול שעשויה מברזל מצופה פורצלן או מפלדת אל חלד. סבכת ברזל מחזיקה חום טוב יותר ויוצרת על  הבשר את סימני הצריבה האהובים על רבים. יש צורך לשמן אותה כדי שהבשר לא יידבק. פלדת אל חלד עולה פחות ומעבירה חום בצורה פחות טובה.  מאידך, היא קלה לניקוי ותחזוקתה פשוטה יותר. תוכל לרכוש גז עומד על עגלה או  משטח או לבנות גריל בילט אין. האחרון מיועד להתקנה במטבחי חצר. כל אלו הן אפשרויות העמודות לבחירתך ואתה יכול לבחור בהתאם לצרכיך, לגודל המשטח בחצר, לכמות המוזמנים, לשיטת הצלייה  האהובה עליך ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *