עופר אלשיך לחברת החדשות: “דרוש קיצוץ מיידי”

עופר אלשיך, סמנכ”ל הכספים של הזכיינית רשת, בשיתוף עם סיגל אלבוחר, מקשת, פנו במכתב משותף אל מנכ”ל חברת החדשות של הערוץ השני אבי וייס, בדרישה לביצוע מיידי של קיצוץ תקציבי בשיעור של 10 מיליון שקלים, זאת לאחר קיצוץ דומה שבוצע מוקדם יותר. 

הסיבה לדרישות בקיצוץ היא מסקנות ועדת לוקר והתחרות הגוברת מול ערוץ 10. קיצוץ משמעותי שכזה עלול לגרום להשלכות מידיות כגון קיצור מהדורת החדשות המרכזית ברבע שעה, ביטול הפקות מקור שמפיקה חברת החדשות, ביטול מגזינים וצמצום במספר הכתבות המגזיניות המשודרות במסגרת התכניות השונות של חברת החדשות.

כאמור, קיצוץ זה שדורשים עופר אלשיך וסיגל אלבוחר בשם בכירי קשת ורשת הוא למעשה פעימה שנייה לאחר קיצוץ ראשון בגובה של כעשרה מיליון שקלים, בדיוק מאותה הסיבה. תקציב חברת החדשות השנתי עובד על כ-93 מיליון ₪. גורמים המקורבים למנכ”ל חברת החדשות אבי וייס טוענים כי קיצוץ בסדר גודל שכזה עלול לפגוע באופן ישיר בהפקות המקור של חברת החדשות, תוכניות כגון אולפן שישי, שש עם עודד בן עמי, המהדורה הצעירה, המהדורה הכלכלית (תכנית חיסכון) וכמובן המהדורה המרכזית המשודרת מדי יום חול, מוגשת על ידי יונית לוי ודני קושמרו ונחשבת לספינת הדגל של החברה.

עופר אלשיך וסיגל אלבוחר מייצגים את רשת וקשת, זכייניות ערוץ 2 הממנות בכספן את חברת החדשות. חדשות 2 או “חברת החדשות” הוקמה בשלהי 1993 על מנת לשמש כחברת החדשות של הערוץ השני. בתחילת הדרך פגרה חברת החדשות בנתוני הרייטינג אל מול מדורת השבט מבית הערוץ הראשון – מבט עם חיים יבין. האירוע שסימן את תחילת המהפך בהרגלי הצפייה היה רצח רבין, אותו ליוותה חברת החדשות במשדרים פתוחים ורגשיים במיוחד בהשוואה לסגנון ההגשה האינפורמטיבי והקר של חדשות הערוץ הראשון. ואכן לא עבר זמן רב ומהדורת החדשות של חברת החדשות עקפה את מבט בנקודות רייטינג והפכה די במהרה לחברת החדשות בעלת ההפקות הנצפות ביותר בישראל ובראשון המהדורה המרכזית.

מעבר למהדורה המרכזית, לחברת החדשות משדרים והפקות מקור נוספות הזוכות לנתוני רייטינג נאים: אולפן שישי בהגשתו של דני קושמרו (שהחליף את יאיר לפיד) ומשודרת מדי שישי בערב, שש עם עודד בן עמי, חדשות סוף השבוע עם דנה וייס ועוד. במכתבם ציינו עופר אלשיך וסיגל אלבוחר שהם מודעים להשלכות הצפויות עקב קיצוץ בסדר גודל כזה והבהירו כי מדובר במצב של אין ברירה –  בעקבות המלצות ועידת לוקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *