סוגי פנלים מבודדים – מידע כללי ושימושים

בבואנו לדבר על סוגי פנלים מבודדים, חשוב להבין קודם כל מהם השימושים שלהם ומהו תפקידם בכוח.

יש לציין כי מדובר במוצר שיש לו שימושים רבים. השימושים המגוונים הללו כוללים ביו היתר בנייה של מבנים ניידים או נייחים, סגירה של פרגולות, סגירה של מרפסות, בנייה של מחסנים וחדרי קירור למיניהם. בנוסף, הפנלים יכולים לשמש גם לבנייה של קירות, בנייה של מחיצות, סיכוך של גגות ועוד.

בזכות המבנה הייחודי של הפנלים, ניתן לעשות בהם שימוש גם כשמדובר בגגות עם שיפוע לצורך ביצוע איטום מוחלט מחדירה של מים. סוגי פנלים מבודדים מתאפיינים במשקל קל במיוחד. התקנתם קלה, מהירה, נקייה ופשוטה, ולרוב יכולה להיעשות ללא צורך במומחה כלשהו בתחום, כלומר בשיטה של “עשה זאת בעצמך”. למעשה, מדובר בפלטות גדולות שמשמשות לציפוי מבנים, כאשר במקרים רבים הן באות להחליף בנייה באמצעות בטון או בלוקים. הפנלים מגיעים במצב מוכן ומה שנותר לעשות הוא להחליט על המילוי שיהיה בין הפנלים ולהציב אותם במיקום הרצוי.

סוגי פנלים מבודדים  – מאפיינים מרכזיים

הפנלים המבודדים עשויים משכבת בידוד מקלקר, כאשר שכבה זו מצויה למעשה בין שתי שכבות נוספות שהן בדרך כלל פח מגולבן או פח אלומיניום. חשוב לציין כי סוג המילוי והתכונות שלו, כמו גם עובי הפנלים, הם בעלי השפעה מכרעת על הבידוד התרמי והאקוסטי, שמהם אפשר להנות בעת השימוש בפנלים אלה.

עוביים של הפנלים עשויים לנוע בין 50 ל-150 מילימטר ומידות האורך יכולות להיות סטנדרטיות או להיות מותאמות בהזמנה מיוחדת.

אביזרים נדרשים עבור התקנה של פנלים מבודדים

לשם התקנה של סוגי פנלים מבודדים, יש צורך בציוד ובאביזרים שיאפשרו את ההתקנה ואת הגימורים הנדרשים. ציוד זה כולל בין היתר יו בעובי אחד וחצי מילימטר לצורכי קיבוע, יו לסגירת חזית, פלשונגים שונים, תעלות, זוויות ופינות, רוכב, סגירות צד ועוד.

פנלים מבודדים – מחיר נוח לכל כיס

אחד היתרונות הבולטים של פנלים מבודדים טמון בגמישות המחיר שלהם. בזכות העובדה שניתן לבנות באמצעותם בשיטת “עשה זאת בעצמך”, קיימת אפשרות לחסוך בעלויות ההתקנה. המחיר יהיה פונקציה של סוג המילוי שייבחר לצורך יצירת הבידוד. המילוי יכול להיות פוליסטרין מוקצף, שתי שכבות של פח אלומיניום או צמר סלעים דחוס. פקטורים נוספים שלהם תהיה השפעה על העלויות הם תכונות המילוי, הייעוד של המילוי (כלומר, אם הוא ישמש לגג או לקיר) ועובי הפנלים.

סוגים שכיחים של פנלים מבודדים

קיים מגוון רחב של פנלים מבודדים כאשר כל סוג מתהדר בתכונות המייחדות אותו משאר הסוגים. יחד עם זאת, ניתן לראות מספר סוגים מרכזיים שהינם פופולריים בקרב ציבור הלקוחות. אחד הסוגים הללו הוא פנל גג המגיע עם מילוי של צמר סלעים. צמר סלעים משמש ככינוי לסיבים מינרליים מלאכותיים ומטרתו ליצור בידוד מחום ורעשים. הוא נחשב כלא מזיק לבריאות והייצור שלו מזכיר במקצת תהליך יצירה של צמר גפן מתוק. סוג נוסף של פנל הוא פנל קיר שגם הוא מגיע עם מילוי של צמר סלעים. חשוב לציין, שמדובר בפנל שנחשב לאיכותי והוא עומד בסטנדרטים של מכון התקנים בכל הנוגע לעמידות בפני אש. השכבות החיצוניות של הפנל עשויות מפח מגולוון. לבסוף, סוג פנלים שלישי, הזוכה להצלחה בקרב הלקוחות הוא פנלים מבודדים מאלומיניום. מדובר בפנלים הנחשבים למושלמים כאשר קיים צורך בביצוע של בנייה קלה הם מתאפיינים בעמידות שלהם לתנאי מזג האוויר השונים ולמים. ברוב המקרים, המילוי שלהם יהיה פוליסטירן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *