איך אפשר לקבל אזרחות וייטנאמית?

וייטנאם הינה מדינה בעלת היסטוריה ארוכה בדרום מזרח אסיה. המדינה הייתה בעבר חלק מהקולוניה הצרפתית וסבלה ממלחמות רבות בשטחה כולל מלחמה ארוכה מול ארה”ב. במהלכה השתלט הצפון על הדרום וכונן שם משטר חדש. היא נקראת היום הרפובליקה הסוציאליסטית של וייטנאם. ישראלים המבקשים לקבל אזרחות של מדינה זאת יכולים להשיגה במספר תנאים שהמקובל ביותר בהם הינו מכוח לידה בארץ זאת. במקרה כזה, קבלת האזרחות נעשית בקלות רבה וללא בעיות מיותרות. תנאי זה הינו ידוע ומקובל ומיושם במדינות רבות בעולם ואין זה משנה אם הן נחשלות או מתקדמות ועשירות כמו קנדה. מטבע  הדברים, כוח המשיכה של קנדה עבור מהגרים הוא מהגבוהים בעולם.

קנדה מעודדת הגירה אליה בשל מספר סיבות. הראשונה היא, כמובן, הצורך שלה בהגדלת כמות האוכלוסייה. היא מדינה רחבת ידיים בעלת משאבים טבעיים רבים ואין בה די ידיים עובדות לתמוך בכלכלתה. מעבר לכך, קנדה עצמה הינה מדינה שנוסדה על ידי מהגרים. היא בעלת אופי רב תרבותי ואיכות החיים בה גבוהה. לאורך השנים הייתה קיימת בה מדיניות הגירה המבוססת על קריטריונים אובייקטיביים של השכלה, גיל, שליטה בשפות האנגלית ו/או הצרפתית הרשמיות שלה. ישראלים רבים מעוניינים להגר אליה על מנת לחיות את חייהם בה ולהתפתח. קבלת אזרחות קנדית מתחילה בקבלת אישור להגר אליה.

כל מהגר יכול להתקבל אם הוא עומד בקריטריונים שונים ובהם: מקצוע מבוקש, לימודים, מוכנות לעבוד כמטפלים בבתי קנדים לאורך שנתיים, בעל הון אותו הוא מוכן להשקיע, בעל ניסיון בעבודה בקנדה או אחד שקבל הצעת עבודה מטעם מעסיק קנדי. בנוסף, יכולים להתקבל בני זוג, הורים וילדים במסגרת איחוד משפחות,  פליטים שהוכיחו זכאותם על פי החוקים הבינלאומיים או  בני זוג בעקבות חתונה עם אזרח קנדי. קיימות תכניות הגירה בפרובינציות השונות אשר בהן יש קריטריונים שונים לקבלת מהגרים.

קבלת אזרחות למהגרים מותנית במספר התחייבויות שיש לעמוד בהן. תנאי ראשון הוא מגורים בקנדה. יש לגור בה 6 שנים ולא לעזבה במשך 4 שנים. כל אחד מעל גיל 18 יכול להגיש בקשה. קטינים חייבים אישור הוריהם לכך. מומלץ לרכוש בית בקנדה לשימוש המבקשים וכבסיס להתכתבויות. בתקופת ההמתנה לקבלת האזרחות ניתן לעבוד בה, לקבל שירותי רפואה חינם, ולעסוק בפעילויות שונות. לא יהיה ניתן להצביע בבחירות או להשתלב בעבודה במשרות ציבוריות או באחרות בעלות סיווג בטחוני גבוה. קיימים קריטריונים  לגבי מועמדים הבאים ממגזרים שונים דוגמת: פליטים, בעלי הון, אנשי עסקים ועוד. ההמתנה משתלמת לבסוף, כאשר  מקבלים אזרחות קנדית המעניקה למחזיקים בה הטבות רבות. ניתן לומר, כי בהשוואה למדינה כמו וייטנאם, האפשרויות העומדות לטובת המהגר לקנדה הן רבות הרבה יותר וכמעט בלתי מוגבלות. עבור האדם המערבי קשיי הקליטה בוייטנאם יהיו קשים לעין ערוך והמחייה תהיה בתנאים שונים לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *