בטיחות בצעצועים לילדים

מידי שנה, 150,000 ילדים נפצעים מצעצועים שחותכים, מחשמלים, חונקים ועוד. לעיתים קרובות זה קורה עקב חוסר השגחה או משחק בצעצועים שאינם מתאימים לגיל הילדים. למרות שתקני הצעצועים מאוד ברורים ונוקשים, זה עדיין לא פוסל ב- 100% את אפשרות הילד להיפצע.

לפני שאתם רוכשים צעצועים, התחשבו ובדקו מספר היבטים:

1. צבעים- חשוב שהצעצועים לא יהיו צבועים בצבעים רעילים.

2. חלקים- בידקו שלצעצועים אין חלקים קטנים מספיק שילד יוכל לבלוע אותם. בידקו גם שכל החלקים שניתנים להזזה מחוברים היטב.

3. חומרה- הקפידו שחומרת הצעצועים תהיה מספיק חזקה, ללא קצוות חדים, חותכים או צובטים.

4. בנייה חזקה- נסו למשוך חלקים קטנים מהצעצועים כגון עיניים, קישוטים וכד’ על מנת לוודא שהילד לא יוכל למשוך אותם ולהסתכן בחנק.

5. רעש- הפעילו צעצועים מרעישים ומנגנים כדי לוודא שאם הילד יצמיד את הצעצוע קרוב מידי לאוזן, זה לא יפגע בשמיעה שלו. הימנעו מקניית צעצועים מרעישים מידי לאורך זמן מכיוון שזה עלול לפגוע לילדים בשמיעה. הקפידו ללמד את ילדיכם לא להצמיד צעצועים מרעישים לאוזניים.

6. שבירות- הקפידו שהצעצועים לא יתנפצו לרסיסים אם הם נופלים או נזרקים מגובהו של הילד.

7. סכנת חניקה- שימו לב שחבלים או חוטים שקשורים לצעצועים אינם ארוכים מ-30 ס”מ ושאין לולאות שיכולות להגיע סביב צוואר הילד.

8. יציבות של צעצועים יושבים- מקמו צעצועים גדולים אלה על הרצפה ונסו להפיל אותם בדחיפה קלה על מנת לבדוק עד כמה הם יציבים.

9. קצוות חדים- העבירו את האצבעות על פינות חדות על מנת לבדוק אם הן חותכות או שורטות. מומלץ לשייף קצוות חדים. שימו לב בצעצועים מעץ שאין קצוות מפוצלים.

10. בדים ומילוי- וודאו שהבדים ומילויים של הצעצועים הם אנטי דליקים.

11. לא חשמלי- הימנעו מצעצועים חשמליים לתינוקות מכיוון שהם עלולים להכניס את הסוללות לפה או להיפצע בניסיון לחבר או לנתק צעצועים מהחשמל. צעצועים עם אלמנטים של חימום אינם בטוחים לילדים מתחת לגיל 8.

בבחירת צעצועים לילדים, חשוב לרכוש צעצועים מתאימים לגיל ולגודל הילד. חשוב לוודא שאין קצוות חדים ו/או חשופים. בנוסף, התקינו מתקנים אלה בצורה מדויקת בהתאם להוראות היצרן. מקמו נדנדות לפחות שני מטרים מבתים, עצים וכד’ וודאו שהקרקע רכה. לגבי ארגזי חול, הקפידו למלא חול נקי ולכסות את הארגז כשאינו בשימוש. רצוי להרחיק ילדים מארגזי חול כאשר הם עדיין בשלב של לטעום כל דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *