אופטומטריסטים

אופטומטריסט מספק טיפול ראשוני בבעיות ראייה, מבצע בדיקות עיניים לאיתור בעיות ראייה, ורושם עדשות מתקנות לתיקון בעיות אלה. חלק מהאופטומטריסטים מייצרים ומשתלבים בתעשיית משקפי הראייה, אך רבים משאירים את התפקיד הזה לאופטיקאים. אופטומטריסט הוא רופא לאופטומטריה (OD) ולא רופא כללי. כאשר אופטומטריסט מגלה מחלת עיניים, ניתן להפנות את המטופל במקום זאת לרופא עיניים, רופא המתמחה בהערכת וטיפול במחלות עיניים.

האופטומטריסטים שכונו בעבר אופטלמיסטים, הם מומחים רפואיים ראשוניים שהוכשרו לבחון את העיניים לאיתור ליקויים בראייה, סימני פגיעה, מחלות עיניים או חריגות ובעיות בריאותיות כלליות, כגון לחץ דם גבוה או סוכרת. הם מבצעים הערכת בריאות, מציעים ייעוץ קליני, רושמים משקפיים או עדשות מגע ומפנים חולים להמשך טיפול, במידת הצורך.

בחירת אופטומטריסט היא החלטה חשובה לטיפול רפואי. אחרי הכל, אתם בוטחים ברופא העיניים שישמור על חוש הראייה היקר שלכם ויסייע לכם לשמור על ראייה טובה.

השלב הראשון בהחלטתכם הוא להבין שישנם שלושה סוגים של רופאי עיניים: אופטומטריסטים, אופטיקאים ורופאי עיניים.

אופטומטריסטים הם רופאי עיניים שקיבלו תואר דוקטור לאופטומטריה, ובארצות הברית הם אף מורשים לרשום תרופות לטיפול בבעיות ומחלות עיניים מסוימות. היקף הטיפול הרפואי שהם יכולים לתת נקבע על פי החוק במדינה.

אופטומטריסטים עשויים גם להשתתף בטיפול לפני ניתוח ובניתוח אם אתם מבצעים ניתוח עיניים שנערך על ידי רופא עיניים. למעט כמה מקרים חריגים, אופטומטריסטים בדרך כלל אינם מיומנים או מורשים לבצע ניתוחי עיניים.

בדומה לרופאי עיניים, אופטומטריסטים בחיפה נדרשים למלא באופן שוטף את דרישות ההשתלמות כדי לשמור על הרישיון שלהם ולהישאר מעודכנים בסטנדרטים העדכניים ביותר לטיפול בעיניים.

אם העיניים שלכם בריאות ואינכם זקוקים לטיפול רפואי או כירורגי מיוחד, סוג רופא העיניים שאתם בוחרים לבדיקת עיניים שגרתית הוא עניין של העדפה אישית.

אופטומטריסטים ורופאי עיניים שניהם מבצעים בדיקות עיניים שגרתיות ושני סוגי רופאי העיניים מאומנים לגלות, לאבחן ולנהל מחלות עיניים הדורשות טיפול רפואי ולא רפואי.

אם כבר יש לכם בעיה רפואית בעיניים – כמו גלאוקומה, ניוון מקולרי או קטרקט – חשוב לפנות לרופא עיניים מיומן מאוד במעקב ובטיפול במצבכם. במקרים רבים, משמעות הדבר עשויה להיות טיפול רפואי או כירורגי בעיניים על ידי רופא עיניים מיומן במיוחד. במקרים כאלה, האופטומטריסט שלכם (או רופא עיניים כללי) עשוי להפנות אתכם לקולגה שהוא רופא מומחה.

מרבית האופטומטריסטים מציעים טיפול רפואי בבעיות עיניים נפוצות (כגון עיניים יבשות ודלקות עיניים) ומחלות עיניים כרוניות מסוימות (כמו גלאוקומה). אך בעיות עיניים מסוימות דורשות טיפול אצל רופא עיניים, במיוחד אם יש צורך בניתוח או טיפול אחר במומחיות.

במקרים רבים, טיפול בבעיית עיניים ספציפית עשוי להינתן על ידי אופטומטריסט ורופא עיניים העובדים כצוות. הסדר זה נקרא ניהול משותף.

בניהול משותף, רופא המטפל בכם (בדרך כלל אופטומטריסט) מפנה אתכם למומחה (לרוב רופא עיניים) לצורך אבחון ובניית תכנית טיפול מותאמת. רופא העיניים עשוי לבחור לנהל את הבעיה רפואית, לבצע ניתוחי עיניים, או את שניהם. לאחר שהמצב נשלט או מטופל בניתוח, הרופא המומחה שולח אתכם חזרה לרופא העיניים העיקרי שלכם, האופטומטריסט, אשר ממשיך לפקח על מצבכם, לטפל בו או לבצע טיפול של לאחר ניתוח על סמך המלצות הרופא המומחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *