הכנת סלט טונה בריא ועשיר הוא מקור חיוני לחלבון ואומגה 3

קחו קצת מרכיבים טובים ובריאים, ומהר מאוד תוכלו לארגן לכם או לילדיכם ארוחת בריאות במיטבה. הפעם נדבר על סלט בריא על בסיס טונה שמספק לא רק חוויה טעימה להפליא. הוא מעניק לנו גם שני רכיבים חיוניים במיוחד – חלבון מצד אחד, אומגה 3 מצד שני.

מדוע אומגה 3 וחלבון מהווים המרכיבים חשובים וכיצד סלט טונה תורם לבריאותנו. נתחיל בכך שחלבון הינו מאבות המזון החשובים ביותר לכולנו. הוא חיוני מפני שהוא בונה את השרירים ואת הרקמות של הגוף כולו. הוא חיוני לילדים גדלים שגופם צריך אספקה גדולה במיוחד של חלבון. הוא חיוני גם לכל מי שעוסק בפעילות גופנית ולכל מי שרוצה לשמור על בריאותו בזכות מערכת חיסון מתפקדת היטב. בנוסף, אומגה 3 הינו חומצת שומן בעלת אין ספור יתרונות בריאותיים חשובים נוספים שעליהם נרחיב בהמשך.

כמה קל, ככה בריא

כל כך הרבה בריאות מעניק לנו סלט טונה, עד שנדמה כי זה חייב להיות מסובך להכנה. אבל אפילו סלט מושקע במיוחד, שמכינים ממיטב חומרי הגלם, לא לוקח הרבה זמן להכין. כל מה שצריך זה קצת ירקות טריים, קצת טונה, קצת תבלינים. קחו כמה עגבניות, קצצו היטב. הוסיפו מלפפון ירוק קצוץ, בצל ירוק, גמבה קצוצה, חסה שטופה וטרייה שמזכירה ניחוח של שדה ירוק. אפשר להוסיף חתיכות של גזר, תירס או כל ירק אחר שאוהבים.

על מנת לשדרג את המנה, אפשר לארגן עוד כמה תופסות נחמדות. למשל מוסיפים ביצה קשה חתוכה לפרוסות או לקוביות. תוכלו להוסיף לסלט קרוטונים ביתיים, בתיבול עדין (אם אין זמן להכין, אפשר לקנות מוכן). אם בוזקים מעל המנה גם אגוזים או בוטנים, בכלל מתקבלת חגיגה של טעמים. ועוד קצת מיץ לימון מלמעלה או שמן זית איכותי. טעים, טוב, בריא והכל, על הצלחת בדקות ספורות. ניתן לאכול כתוספת למנה עיקרית או כארוחה בפני עצמה. מתאים גם בתוך כריך או להגשה במסיבה.

אומגה 3, בריאות בסלט

טונה, בתור דג של מים מלוחים, מכיל שפע של אומגה 3 ועשיר בחלבון. חומצות שומן אומגה 3 נספגות בגוף בצורה טובה בעיקר לאחר צריכה של דגי ים. מחקרים גילו כי אומגה 3 חשוב כל כך מגיל ילדות ועד זקנה, למשל מפני זו חומצה ששומרת על חיוניות הלב שלנו. צריכה של אומגה 3 לאורך חיים מאריכה את החיים ומורידה את הסיכוי למחלות לב. בנוסף, מי שמקפיד להכין סלט שמכיל נתחי טונה טעימים ושאר ירקות מרוויח בין היתר:

  • שפע של ויטמינים לבריאות העור ולבריאות העיניים.
  • ירידה בלחץ הדם ושמירה על כלי הדם.
  • ירידה בכמות השומנים בדם.
  • תמיכה בבריאות הסחוס והמפרק והשפעה חיובית על כאבי מפרקים.
  • מעולה לחיזוק מערכת החיסון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *