5 דרכים לדעת מתי הזמן הנכון למכור את הבית

תאמינו או לא – ישנן מספר עונות ונסיבות שמספקות סביבה אופטימלית למכירת בית. תמריצי מס, שיעורי ריבית למשכנתא, דפוסי הגירה והאקלים הכלכלי, באופן כללי, יכולים כולם להשפיע על חוזק שוק הדיור. בין אם אתם חושבים למכור את הבית שלכם מסיבות אישיות או כספיות, הנה חמש דרכים לדעת אם זה זמן טוב עבורכם לעשות זאת.

  1. זה שוק של מוכרים

אם היצע הדיור באזורכם מוגבל והביקוש גבוה, אז שוק הדיור הוא טכנית שוק של מוכרים. משמעות הדבר היא שבתים בדרך כלל רשומים בסכום גבוה יותר ונמכרים עבור יותר מאשר בשוק של קונים, שם הבתים זולים יותר ופחות סביר למכור אותם. אם האזור שלכם הוא שוק של מוכרים, זהו אינדיקטור מרכזי לכך שזה זמן טוב מאוד לרשום את הבית למכירה. סביר יותר להניח שהבית שלכם יימכר. אולי אפילו תצליחו לבחור בין מספר הצעות מחיר.

  1. אתם גרים במיקום נחשק

אם מחירי הבית ברחוב שלכם נמצאים במגמת עלייה וההתפתחויות המסחריות הסמוכות לה הן שיחת העיר, יתכן וזה זמן טוב למכור את הבית שלכם. רוב הסיכויים שאם המיקום שלכם השתפר, כך גם ערך הבית שלכם.

  1. שיעורי הריבית למשכנתא נמוכים

אין כמו ריביות נמוכות על הלוואות לדיור כדי להניע קונים שאחרת עשויים להיות על הגדר בנוגע לקניית נכס. כאשר שיעורי המשכנתא נמוכים במיוחד, רוכשי בתים פוטנציאליים מוצאים שזה זמן אידיאלי לרכוש בית ולנעול את שיעור המשכנתא הנמוך. זה עוזר להבטיח שתשלומי המשכנתא החודשיים של הקונים יהיו נמוכים ככל האפשר.

  1. זו העונה האידיאלית למכירה

האביב הוא בדרך כלל הזמן הטוב ביותר למכור בית. על פי דוחות המשכנתא, “התקופה הטובה ביותר של השנה למכור בית היא בשבועיים הראשונים של חודש מאי.” אבל העונה הטובה ביותר למכירת הבית שלכם תלויה במידה רבה במקום מגוריכם. למשל, מי שחי בעיירת נופש יגלה שהזמן הטוב ביותר למכור בית הוא בעונה העמוסה כשמגיעים מבקרים חדשים.

  1. אתם מוכנים למכור

מכירת בית היא החלטה גדולה – ולא אחת שיש להקל בה ראש. יש בעלי בתים רבים שחייבים למכור עקב אילוצים כספיים או סיבות אישיות אחרות. אחרים פשוט רוצים לבדוק כמה הם יכולים להשיג. וודאו שאתם מוכנים רגשית למכור את הבית לפני שאתם משיקים אותו לשוק. יתכן שתקבלו הצעה טובה מכדי שתוכלו להתעלם ממנה.

כך תוכלו למכור את הבית שלכם בהצלחה

  • מצאו את המתווך הנכון – הקפידו לראיין כמה מתווכים בחיפה בעלי מוניטין לפני שאתם שוכרים את שירותיהם. וודאו שלמתווך שבחרתם יש ניסיון במכירות באזור שלכם וידע רב בתחום המדיה החברתית והשיווקית.
  • בצעו תיקונים נדרשים – החל מהחלפת נורות שבורות ועד תיקון ברזים דולפים, בצעו תיקונים לפני שאתם משיקים את ביתכם לשוק. זה יעזור לכם למכור את הבית מהר יותר תמורת סכום גדול יותר.
  • ארגנו את הבית לתצוגה – זכרו: אתם רוצים שהקונים יבחנו את הבית, לא את הדברים שלכם. הקפידו לנקות ולסדר לפני הצגת הבית, זה יאפשר לקונים להתמקד בפוטנציאל שלו.
  • העניקו לבית מראה כללי – אינכם רוצים להיפטר מכל הדברים שלכם בעת רישום הבית. שמרו מספיק ריהוט ומוצרי בית כדי שהחלל ייראה וירגיש מזמין. אתם רוצים שקונים פוטנציאליים ידמיינו את עצמם גרים בביתכם.

צלמו תמונות איכותיות של הבית – מרבית רוכשי הדירות מתחילים בחיפוש אחר בית חדש באינטרנט. כדי ליצור רושם ראשוני טוב, חשוב שהתמונות של הבית יהיו באיכות וברזולוציה גבוהה. אנו ממליצים לשכור את שירותיו של צלם מקצועי לשם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *