החורף הגיע והזמן להתחמם – איך בוחרים מזגן?

עונת הקיץ הסתיימה לאחרונה והגשמים כבר החלו לרדת ברחבי המדינה, בתקופה זו מזג האוויר נעים לכן אין צורך להפעיל את המזגן. יחד עם זאת, החורף הקר נמצא כבר בפתח וכדאי לנצל את הזמן כדי להיערך נכון לקראת חימום הבית, במיוחד בתקופת הקורונה כאשר רבים מאיתנו נמצאים בבית רוב שעות היום. הפתרון החסכוני והיעיל ביותר לחימום הבית או הדירה הוא מזגן, וכדאי לכם לנצל את התקופה הקרובה לפני שגלי הקור מגיעים לאזור כדי לרכוש מזגן איכותי וחסכוני במחיר משתלם ושווה לכל כיס.

מזגן בחורף – חסכוני ויעיל יותר?

החורף הישראלי מלווה בסופות וסערות עם גלי קור וממטרים, אמנם עונת החורף קצרה יחסית, אך קר בבית ללא חימום ויש לדאוג לחימום יעיל וחסכוני בכל הנכס. אמצעי החימום הנפוצים בישראל הם מזגן, רדיאטור, תנור חשמלי ומפזר חום, יש פתרונות חימום נוספים כמו תנור גז וחימום תת רצפתי.

המומחים ממליצים לחמם את הבית באמצעות מזגן, גם חברת החשמל ממליצה לישראלים לבחור במזגן בגלל יעילות החימום. חימום הבית באמצעות מזגן הוא מהיר, זהו גם אמצעי החימום הבטיחותי ביותר, לכן המזגן נחשב למומלץ ביותר בהשוואה לפתרונות חימום אחרים, עם זאת חשוב לרכוש מזגן חסכוני לכן מומלץ לבחור דגם עם תווית אנרגטית קרובה ל-A.

רדיאטור נחשב לאמצעי חימום יעיל ונפוץ בישראל, יש לו יתרונות כמו ניידות, בטיחות והפצת חום יבש. חימום הבית באמצעות רדיאטור פחות יעיל מחום המזגן ובנוסף הרדיאטור זולל חשמל לכן אתם צפויים לחשבון חשמל גבוה מאוד. מפזר חום הוא מכשיר קטן ונייד להפצת חום, הוא מפיץ חום במהירות מיד לאחר הפעלתו, אך אזור החימום מוגבל, המכשיר צורך חשמל רב, הוא עשוי להרעיש והחיסרון העיקרי של מפזר החום הוא סכנת ההתלקחות עקב חסימה של פתחי האוורור או קצר חשמלי. תנור חשמלי צורך חשמל רב, הוא מפיץ חום במהירות אך לרוב הוא אינו מתאים לחימום חדר גדול. תנור ספירלה מתאים לחימום חדר קטן יחסית, אין להשאיר אותו פועל ללא השגחה בגלל סכנת התלקחות, וילדים חשופים לכוויות בגלל מגע ישיר עם הספירלה.

כאשר בוחנים את היתרונות והחסרונות של כל פתרונות החימום מגלים כי המזגן הוא אמצעי החימום היעיל, החסכוני והבטיחותי ביותר. כעת, נותר לנו להבין איך לבחור נכון מזגן לחימום בחורף.

מה צריך לבדוק כשרוכשים מזגן לחורף?

כדי לבחור נכון מזגן לחורף מומלץ להתייחס לנקודות הבאות:

  1. סוג המזגן – יש שלושה סוגים עיקריים של מזגנים לבית – מזגן עילי, רצפתי או מיני מרכזי. חשוב להחליט מראש האם צריך מזגן לחימום כל הבית או לחימום חדר אחד, ואין לוותר על ייעוץ מקצועי כדי לקבל החלטה נכונה ומשתלמת כלכלית. יש טכנולוגיות חדשניות בתחום המיזוג כמו אינוורטר, VRF ועוד.
  2. מותג – יש מותגים מוכרים המשווקים מזגנים איכותיים ובדרך כלל חסכוניים, עדיף לבחור מזגן מתוצרת מותג מוכר ואמין.
  3. תפוקה – המזגן חייב להתאים לגודל החדר, יש לבדוק מהי התפוקה של המכשיר (BTU/hr), וחשוב לבדוק כמה כוחות סוס יש למזגן. אם בוחרים מזגן בתפוקה נמוכה החימום לא יהיה אפקטיבי בחורף וחשבון החשמל צפוי להתנפח באופן משמעותי מאחר והמנוע יעבוד ללא הפסקה.
  4. אחריות – כדאי לבחור מזגן עם אחריות ארוכה, יש מזגנים המגיעים עם אחריות לשנה, שנתיים ואפילו שלוש שנים.
  5. מחיר – אחד השיקולים העיקריים בבחירת מזגן לחורף, לא חייבים לבחור את המזגן היקר ביותר. יש להתייחס גם לעלויות ההתקנה ולעלות התחזוקה השוטפת.
  6. נוחות – רוב המזגנים מגיעים עם שלט רחוק, יש דגמים שניתן לשלוט עליהם באמצעות הטלפון החכם, לכן כדאי לבחור מזגן נוח לתפעול ולשימוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *