מודעות אבל – מאיפה מתחילים?

לצערנו אנו נתקלים במודעות אבל מידי יום ביומו. לרוב הן נראות זהות ורק הכיתוב בהן משתנה. המודעות המספרות לנו מיהו האדם שנפטר, מהו מועד הלוויה שלו והיכן היא תתקיים וכמובן את כל הפרטים הרלוונטיים לגבי השבעה. תפקידה של מודעת אבל לספק מידע רלוונטי ולהנציח את האירוע המצער. על מנת לקבל את המודעה בזמן יש להיעזר בשירותיו של בית דפוס אליו תשלחו את כל הפרטים ושם יבצעו עבורכם את העבודה. אין ספק כי פטירתו של אדם יקר לנו דורשת המון סידורים טכניים רבים הכוללים בין היתר את סידורי הלוויה והשבעה, הדפסת מודעות אבל היא אחד מיני סידורים אלו.

הדפסת המודעות

תהליך הדפסת המודעות אינו תהליך ארוך ומסובך והוא נעשה בבתי דפוס פעמים רבות. לרוב על משפחתו של הנפטר לשלוח את כל הפרטים הרלוונטיים אשר צריכים להיכנס למודעה. הנוסח והמראה של המודעות בדרך כלל מאוד זהה כאשר שמו של הנפטר יהיה בולט יותר מכל שאר המלל על מנת לאפשר לציבור להבין בקלות במי מדובר. תחת שמו של הנפטר יופיעו באותיות קטנות יותר גם שאר הפרטים בנוגע ללוויה ולשבעה. משפחות רבות נוהגות להוסיף מספר מילים המתארות את הנפטר ואת האדם שהוא היה. המודעה תמיד תהיה מודפסת על דף לבן ובולט ועל גביו האותיות יופיעו בצבע שחור אשר מסמל את האבל מצד אחד אך גם מאוד מנוגד ללבן מצד שני מה שמאפשר לו לבלוט מאוד.

מה עושים עם המודעות?

לאחר הדפסת המודעות וקבלתן יש לפזר אותן במספר רב של מקומות על מנת שהבשורה תגיע לכמות גדולה של אנשים אשר הכירו את הנפטר במהלך חייהם ולו מעט. כמובן שתחילה יש להדביק את המודעה על פתח הדלת וכמובן בכניסת הבניין או הבית בכדי לאפשר לכל מי שמגיע לנחם להבין היכן נמצא ביתו של המנוח. בנוסף, חשוב לתלות מודעות בסביבת המגורים שלו, במקום העבודה או במקומות אליהם נהג ללכת באופן תדיר למשל בית הכנסת. ככל שמספר המודעות יהיה רב יותר והמקומות בהן הן יפוזרו יהיו אסטרטגיים יותר כך רבים יותר יוכלו לשמוע את הבשורה ואולי אף לחלוק למנוח כבוד אחרון בזמן הלוויה.

מהו הצעד הראשון בהדפסת מודעה?

אם גם אתם איבדתם אדם אהוב ויקר אתם לבטח יודעים כי השלב הראשון בכל תהליך הדפסת מודעות הוא עיבוד כל הפרטים הרלוונטיים לגבי הלוויה וכמובן השבוע הקרוב. כלומר, קודם הדפסת המודעה יש תחילה לסגור את כל סידורי הלוויה, המקום והשעה כך ניתן יהיה להכניס זאת למודעה. כמו כן יש להבין היכן אתם עתידים לשבת שבעה על מנת לציין גם פרט זה במודעה. לאחר מכן כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל בית הדפוס וכאן למעשה מסתיים תפקידכם. כעת המתינו שהמודעות יהיו מוכנות לשימוש והיעזרו באדם קרוב על מנת להדביק אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *