איך לבחור הליכון לאימון ביתי?

הדרך היעילה והבטוחה לשמירה על הבריאות והמשקל התקין היא שמירה על אורח חיים בריא, ומעבר לתזונה הנכונה והבריאה חשוב להקפיד על פעילות גופנית. עוד ועוד ישראלים החלו להקפיד על אורח חיים בריא, וכדי לשלב פעילות אירובית ולהתאמן הם רוכשים הליכון חשמלי לבית. ההליכון מאפשר להם להתאמן בנוחות ובבטחה, ללא צורך לצאת מהבית או להירשם למכון כושר או לחוג ריצה.

מדוע אנשים בוחרים להתאמן בבית?

שיעור הנטישה של מנויי חדרי הכושר גבוה, ובשנים האחרונות החלה תופעה חדשה ואנשים מעדיפים להתאמן בביתם במקום לשלם מנוי חודשי למכוני כושר ולחוגי ספורט שונים. הסיבות העיקריות לאימון ביתי הן נוחות, חיסכון בהוצאות השוטפות (אימון ביתי ללא עלות לעומת דמי מנוי למכון כושר), הרצון להתאמן לבד, והאפשרות להתאמן בכל מזג אוויר בבית הממוזג והמוגן מפגעי מזג האוויר.

באמצעות הליכונים לאימון ביתי ניתן לשמור על כושר גופני, לחטב את הגוף, לשמור על משקל מאוזן ולהתאמן בשעות הפנאי ללא צורך להתלבש, לארגן תיק, לנהוג למכון כושר, לחפש חניה וכדומה. כמעט בכל הליכון חשמלי ביתי יש תכניות אימון שונות ופיצ’רים המבטיחים אימון מאתגר וחווייתי.

מגוון דגמים של הליכונים משוכללים ומתקדמים טכנולוגית

הליכון לאימון ביתי מאפשר לאדם להתאמן בשעות הפנאי שלו, בסביבה הביתית הנעימה, הנוחה והמוכרת. כיום, יש בשוק מגוון רחב של דגמים משוכללים עם פיצ’רים שונים, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. הדגמים המתקדמים של ההליכונים מצוידים במערכות משוכללות המבוססות על מערכת ההפעלה אנדרואיד (או אייפון), ויש בהם שלל אופציות ואפשרויות לתפעול ומבחר תכניות אימון מאתגרות.

הליכונים משוכללים כוללים צג דיגיטלי גדול, פונקציות כמו מדידת דופק, תכניות אימון בהתאמה אישית, לחצנים נוחים לשינוי מהירות ושיפועים מובנים ותצוגה מרשימה הכוללת נתונים כמו מהירות, מרחק, זמן, דופק, שריפת קלוריות ועוד. בדגמים המתקדמים ההליכון מגיע עם אפליקציה ייעודית לנייד או לטאבלט, האפליקציה משדרגת את חוויית האימונים ומאפשרת ניטור ומעקב אחר האימונים, תכנון אימונים בהתאמה אישית וסנכרון של נתוני האימונים בחוץ.

דגשים חשובים לבחירה נכונה של הליכון אימון לבית

כדי לבחור נכון הליכון חשמלי לבית יש להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • אורך ורוחב משטח ההליכה/הריצה – לאימוני הליכה מהירה כדאי לבחור דגם עם משטח ברוחב 40 ס”מ לפחות ובאורך החל מ-127 ס”מ, לאימוני ריצה כדאי לבחור הליכון עם משטח ברוחב של 48 ס”מ לפחות ובאורך החל מ-140 ס”מ.
  • הליכון מתקפל/לא מתקפל – הליכון מתקפל הוא קומפקטי וניתן לאחסן אותו בקלות כאשר לא משתמשים בו, אם אין בעיית מקום ניתן לבחור דגם לא מתקפל. חשוב לבדוק בדגמים המתקפלים האם יש גלגלים והאם הפתיחה והסגירה קלה ופשוטה.
  • בולמי זעזועים – הדגמים החדשים והמתקדמים כוללים סדרה של 8 בולמי זעזועים, מומלץ להשקיע בהליכון מתקדם עם בולמים איכותיים כדי להפחית עומס על הגב והברכיים.
  • מנוע – מומלץ להתמקד בדגמים המצוידים במנוע חשמלי החל מ-6.5 כוחות סוס, המנוע חייב להתאים למשקל הגוף, לגודל המכשיר ולזמן הפעולה.
  • רצועת המסלול – חשוב להתייחס לגודל רצועת המסלול, לעמידות המשטח ולכושר ספיגת הלחצים והעומסים שלו. כמו כן, יש להתייחס לנושא השיפועים כדי להפיק את המרב מהאימונים בבית.
  • תוכניות אימון – הדגמים המתקדמים מגיעים עם מגוון רחב של תוכניות אימון, יש דגמים משוכללים עם אפליקציה ייעודית, וכלל שההליכון משוכלל יותר כך השימוש נוח וקל יותר למתאמן. כמו כן, חשוב לבדוק אילו מדדים ההליכון מנטר, למשל דופק, קלוריות, מהירות, מרחק וכו’.
  • שירות ואחריות – כדאי לרכוש הליכון לבית רק מחברה מוכרת ואמינה המציעה שירות בפריסה ארצית ואחריות ארוכה.
  • בטיחות – כדאי לבחור דגם עם מפסק ביטחון וחשוב לבדוק מהי בטיחות ואמינות המכשיר.

מותגים מובילים בשוק המקומי

רכישת הליכונים אינה דבר של מה בכך, יש דגמים משוכללים שמחירם מגיע לאלפי שקלים ויש דגמים פשוטים יחסית שמחירם עד כ-2,000 ש”ח. המותגים המובילים בתחום ההליכונים הם יורק (York), VO2, Kettler ו-Horizon. מכשירי כושר מבית York ו-VO2 נחשבים לאיכותיים ולעמידים, הם מבטיחים תמורה מלאה למחיר, מינימום תחזוקה וביצועים מעולים לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *