לחדש את מראה הפנים

בשנים האחרונות שמענו לא מעט על הבוטוקס והשפעותיו על מראה הפנים. השנים והגיל נראים על כולנו, אין בכך כל רע, כולנו מתבגרים וכך גם עור הפנים שלנו. הרפואה האסתטית הביאה לקדמת הבמה טיפולים מגוונים שנועדו לטשטש את פגעי הזמן ואת התהליך הטבעי שעור הפנים עובר עם הגיל. טיפולי בוטוקס הם מהנפוצים שבטיפולי האסתטיקה היום, והסיבות לכך הן רבות. מהו הבוטוקס? כיצד הוא מסייע לטיפול בקמטים ואיך להתכונן לקראת הטיפול? הנה מידע שימושי שיעזור לכם להכיר את החומר ואת השפעתו.

אסתטי ולא פולשני

לא פעם אנו מביטים בתצלומים שלנו ותוהים מדוע אנו נראים עצובים, עייפים או כועסים. לפעמים הסיבה אינה מצב רוחנו אלא מראה העור שעם השנים נוצרו בו קמטים וחריצים בין הגבות, מסביב לעיניים, בצידי הפה, במצח ובאזורים נוספים. קמטוטים אלה שנוצרו לאורך השנים כתוצאה טבעית של הפעלת שרירי הפנים, מקנים לפנים מראה עייף, זועף או עצוב.

אין צורך לרוץ מיד לניתוח פלסטי או להרגיש שהמראה השתנה לבלי שוב. הזרקת בוטוקס נחשבת בשנים האחרונות לטיפול אסתטי מבוקש ונפוץ בקרב נשים וגברים בשל היותה הליך פשוט, לא פולשני, מהיר ונגיש. את הטיפול שאורך כעשר דקות, מבצע רופא בלבד בהזרקה מקומית לאזור הרצוי, ללא צורך באלחוש מקומי, אך ניתן למרוח משחה מאלחשת כחצי שעה לפני ההזרקה. השפעת החומר נראית במלואה לאחר כשבועיים, ולאחר מספר חודשים יש לחזור על ההליך. ישנם טיפולים נוספים העושים שימוש בבוטוקס להרפיית שרירים מכווצים באזורים שונים בגוף, ואפילו טיפולים שנועדו לסייע במקרים של הזעת יתר בבית השחי ובכפות הידיים.

מהו בוטוקס וכיצד הוא פועל?

בוטוקס הוא שמו המסחרי של בוטוליניום טוקסין A, חלבון הפועל להרפיית השרירים באופן זמני. החומר שימש במקור לטיפול בכיווץ בלתי רצוני של שרירים שונים בגוף ולהרפייתם. במהלך הטיפול בחומר זה הרופאים הבחינו כי חל שינוי בקמטים באזור והם נעלמו. גילוי זה הביא את השימוש בחומר לעולם האסתטיקה שעושה בו פלאים. השפעת החומר על השריר נמשכת כשלושה חודשים, ולאחריה השריר חוזר למצבו הטבעי. הרפיית השריר על ידי החומר המוזרק גורמת להחלקת הקמטים בשל ניתוק הקשר בין השריר לעצבים הסובבים אותו. הבוטוקס אינו חומר מילוי ואינו יוצר נפח, והשפעתו מתרכזת בשרירים אליהם הוא מוזרק באופן ישיר.

להבטיח תוצאה מוצלחת

לפני שפונים לטיפול בבוטוקס, חשוב לבחור ברופא מוסמך, פלסטיקאי או רופא עור המומחה בתחום ההזרקות כדי להבטיח תוצאה מוצלחת. אומנם הטיפול אינו נחשב פולשני ואינו כירורגי, אך הזרקת החומר במקום הלא נכון עלולה לגרום לתוצאה לא סימטרית ולא רצויה. לאחר ההזרקות מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת במשך 12 שעות לפחות כדי לאפשר לחומר פיזור מיטבי. באזור ההזרקות עשויים להיווצר שטפי דם זעירים אשר חולפים בתוך זמן קצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *