דיור מוגן ותרומתו לאיכות החיים של בני גיל הזהב

בשלב מסוים בחיי האדם מגיע הרגע שהוא זקוק לעזרה בחייו היומיומיים. עבור אנשים מבוגרים או קשישים רבים מודבר בתהליך מאוד קשה מבחינה נפשית, אפילו טראומתי. אך עם כל הקושי שבדבר’ מדובר בשלב בלתי נמנע.

המשימה של הקלת חיי המבוגרים בשלב זה מוטלת באופן בלעדי על ילדיהם או קרובי משפחה אחרים שעוד צעירים יותר. למעשה, יש להבדיל בין שני מצבים שונים שבהם יכולים להיות נתונים האנשים המבוגרים. מצד אחד, הם יכולים להיות פעילים ועצמאיים, אך עקב גילם המבוגר ו\או מצבם הבריאותי, לשם הרוגע והביטחון, עדיף שיתגוררו במקום שבו ניתן להזמין טיפול רפואי מהיר מאוד במידת הצורך ושיש בו אנשים אחרים בגיל דומה שניתן לתקשר איתם וגם צוות מיומן המוכן לעזור. צורת מגורים זו חביבה על אנשים רבים משום שהיא מאפשרת פיקוח והגנה על האדם המבוגר מבלי לפגוע בעצמאות שלו ומבלי להשתלט על השטח הפרטי שלו.

האם ניתן למצוא מקומות מתאימים למחייה של קשישים בכל עיר בארץ?

אחת המשימות המשמעותיות ביותר העומדות בפני אנשים שהוריהם זקוקים למקום מגורים מותאם הינה למצוא מקום שכזה בקרבת ביתם. למשל, ניתן למצוא דיור מוגן בכפר סבא בקלות רבה, היות מדובר בעיר גדולה ומפותחת מאוד. בערים מסוימות, בעיקר קטנות יותר, עלולה להיווצר בעיה של מחסור במקומות פנויים במתקנים המצומצמים הקיימים בשטח. בשלב זה חשוב מאוד שלא להיכנע למצב הקיים, לא להתפשר על מקומות מגורים בלתי ראויים. ניתן לצאת אל מחוץ לעיר ולחפש אפשרויות נוספות בערים הסמוכות. למעשה, בכדי להשיג את אופציית המגורים המתאימה והנוחה ביותר עבור ההורים שלכם, יש לעשות סקר שוק נרחב ביותר, על מנת לדעת בוודאות שיש במקום את כל התנאים הדרושים.

כיצד תדעו האם מקום המגורים שבחרתם עבור הקרובים שלכם הינו אופטימלי?

בין אם אתם מחפשים דיור מוגן סביר בכל מקום בארץ, חשוב מאוד לדאוג להגיע למקום כמה וכמה פעמים ולהסתובב בו מספר שעות, על מנת לראות כיצד מתנהלת שגרת היומיום בו בצורתה הטבעית. בכדי שתוכלו להפקיד את הקרובים שלכם במקום זה, עליכם לדעת בוודאות שמקום זה יספק להם את כל צורכיהם ויהיה קשוב אליהם בכל בקשה שתהיה להם. מקום מגורים איכותי חשוב ביותר עבור התחושה הכללית של הקשישים והוא עלול אף להאריך את חייהם בצורה משמעותית. בכדי שתוכלו להשאיר אותם במקום החדש עם מצפון נקי, עליכם להעביר איתם גם את השעות או אפילו היום הראשון במקום, בכדי לראות כיצד הם מתאקלמים. לאחר מכן, חשוב להיות בקשר רציף איתם ולוודא שטוב להם ולא חסר להם שום דבר. רק לאחר השבוע הראשון תוכלו להיות בטוחים שאכן מצאתם את בית הדיור המוגן הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *