מגורים לסטודנטים נוסח 2015

מגורים במעונות * יחידת דיור ליד ההורים * קומונה של מספר אנשים * שכירות קלאסית  * או דווקא דירות לסטודנטים הנבנות על ידי יזמים כמו בפרויקט של אמיר יקותיאל בהוד השרון

מגורי הסטודנטים תמיד היוו פנינה נוסטלגית רומנטית בלכסיקון חיי הסטודנטים. פעם היה מדובר על חדרים ספרטניים עם מיטת סוכנות ושידה. אבל חדרים בהם התכנסו מיטב המוחות לדון במהפכה הבאה. אם לא ידעתם, אז את מיטב המהפכות המוצלחות בעולם (וגם חלקן הלא המוצלחות) הגו סטודנטים. אבל היום, עם העלייה באיכות החיים יש אפשרויות חדשות הנוצצות לסטודנטים, לכל אחת יש את המעלות וגם את המגבלות שלה, הנה סקירה קצרה של האפשרויות הקיימות היום בשוק הדירות וגם אפשרות אחת שנמצאת בחיתוליה, פרויקטים המיועדים לסטודנטים הנבנים על ידי ימים ברחבי הארץ, כמו לדוגמא הפרויקטים של אמיר יקותיאל בנתניה, הוד השרון הרצליה וצפת.

מגורים לסטודנטים

המעונות הקלאסיים

כמו אז גם היום, המעונות לא השתנו הרבה. נכון רמת הגימור היא קצת יותר טובה, אבל עדיין מדובר באופן כללי ברמה נמוכה יחסית של מגורים. היתרון הגדול, קירבה למוסד הלימודים ויכולת להגיע בזמן קצר אליו בבוקר. החיסרון, בתור הכניסה למעונות עומדים רבים, בדרך כלל מדובר ביתרון למי שהמדרג הסוציו אקונומי שלו נמוך וגם צריך קצת מזל בהגרלה.

יחידת דיור ליד ההורים

פתרון יחסית חדש למי שרוצה ללכת בלי ולהרגיש עם. עדיין כל היתרונות של הבית החם, המאכלים של אמא, והעזרה של ההורים, יחד עם ניתוק יחסי מהבית. מדובר כמובן בריחוק יחסי מהמוסד האקדמי, ובאפשרות שנמצאת בידם של לא רבים. היתרון, כמובן הנוחות והחיסכון בכסף. החיסרון, זה לא ממש יציאה מהבית וחוץ מזה, למי יש כח לשמוע הטפות מוסר מההורים אחרי גיל 18.

קומונה

הנה משהו שלא השתנה כבר יותר מארבעים שנה. הקומונה של אז והקומונה של היום זהות כמעט לגמרי. ערימה גדולה של חברה על הדשא, אפשר לקרוא לזה. לאף אחד אין ממש פינה פרטית, הכל נעשה בשיתוף, התקציב נמוך והאנרגיות מניעות את כולם קדימה. היתרון הוא כמובן בחברה שצומחת וגדלה בתוך הקומונה ובחיסכון המשמעותי בכסף. החיסרון, ובכן, לא כל אחד מתאים לחיי השיתוף והאחווה האלו, ורבים רוצים מיטה חמה שתהיה להם בסוף היום, בעידן הקומונות, לא תמיד זה אפשרי.

שכירות קלאסית

הפתרון הידוע לשימצה שמחירו עולה בלי הגבלה בשנים האחרונות. אבל, מסתבר, שזה הפתרון הנפוץ ביותר. היתרון הגדול, דירה כמעט פרטית שאותה אתה חולק עם מישהו או שניים שיכולים להפוך לידידיך הגדולים ביותר. אבל כאן נעוץ גם החיסרון, סיפורי אימה על שותפים מטונפים מציפים את הרשתות וגורמים לאנשים שבוחרים באופציה הזו לעשות שוב חושבים.

מעונות סטודנטים פרטיים

יזמים עם פנים לקהילה, כמו למשל אמיר יקותיאל מהוד השרון כבר הבינו את סוד הקסם של האוכלוסייה הזו. נכון, הרווחים לא תמיד גדולים, אבל בנייה של מעונות חדישים ששמים הרחק מאחור את כל מה שהכרנו על תפיסת המעונות. מדובר בדירות לכל דבר, מעוצבות בטוב טעם ועם כל תנאי הנוחות שסטודנטים צריכים. מדובר באופנה חדשה שהתחילה רק לאחרונה. כך, כאמור מתכנן היזם אמיר יקותיאל מעונות לסטודנטים בהרצליה ובהוד השרון. היתרון הגדול כמובן המחיר והנוחות, החיסרון-  המרחק מהמוסד החינוכי והראשוניות שבדבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *