טיפים מיוחדים לשימוש יעיל וחסכוני במזגן בעונת החורף

החורף בשיאו ובבתים רבים בישראל המזגנים פועלים שעות רבות, כמעט כמו בעונת הקיץ החמה רק על טמפרטורות אחרות לגמרי – שכן בחורף הקר שעובר עלינו צריך לחמם היטב את החדר. יהיו מי שיעדיפו אולי להשתמש בתנורי החימום למיניהם, אך מרבית האנשים יעדיפו לבחור במערכות מיזוג האוויר המתקדמות ביותר ומה יותר אופטימלי ממזגן חזק וטוב?

במקביל על מנת למנוע במצב בו “נתעורר” בסוף החורף ונגלה חשבון חשמל גבוה בדומה לזה שאנחנו מקבלים בסוף כל קיץ, הרי שזה בדיוק הזמן לחשוב על מספר דרכים לשימוש יעיל וחסכוני במיזוג אוויר במהלך החורף. חשוב להבהיר, כי שימוש יעיל במערכות מיזוג אוויר, מתחיל כבר בשלב הרכישה, כלומר אם אתם עומדים בפני רכישת מזגן חדש, זה השלב בו תוכלו להתחיל בחסכון, ולא מדובר רק בכך שתרכשו מזגן במחיר נמוך אלא בכל שתרכשו מזגן בצורה חכמה, מזגן חסכוני.

בשביל לרכוש מזגן חסכוני עליכם לפנות תחילה למקור אמין ומוסמך שימכור לכם את המזגן. מקום בו תוכלו לקבל את כל המידע הטוב ביותר אודות המזגן אותו אתם מתכוונים לרכוש. המזגן צריך להיות כזה שצורך מעט מאוד אנרגיה (לשם כך אתם מוזמנים להסתכל בטבלת צריכה האנרגיה שמופיעה על אריזת המזגן) וכן לקרוא את המפרט שלו. חשוב לזכור – החיסכון צריך להגיע קודם כל ממקום של צריכת חשמל יעילה ומופחתת.

כיצד נתחמם באופן חסכוני ויעיל?
1. יש להפעיל את המזגן רק כשצריך ורק כשאתם נמצאים בית. זה נשמע סטנדרטי, אך ישנם אנשים שמדליקים את המזגן והולכים במטרה שהוא יחמם את החדר כשהם לא נמצאים בו – טעות. מזגן מחמם את החדר במהרה ואין צורך לחכות שהוא יעשה זאת. מן הסתם בסיום השימוש בו, יש לוודא שכיביתם אותו.

2. יש לוודא שכל החלונות והדלתות בבית סגורים. אם תשאירו חלון פתוח, אז יכנס אוויר קר וכל פעולת המזגן לא תהיה יעילה. אם אתם מרגישים מחנק אז הפתרון היעיל הוא פשוט, לכבות את המזגן, האוויר החם יישאר אך לא יתגבר

3. יש לוודא שהמזגן נקי מאבק, ככל שהמזגן יותר מלוכלך כך קשה יותר לו יותר לעבוד ולכן הוא צורך יותר חשמל. יש לנקות את המזגן בסוף כל עונה ולוודא שהוא עובד בצורה תקינה. כאן המקום לציין שאם המזגן נקי, אז גם אין צורך להשתמש בטמפרטורות גבוהות מדי מה שמביא לחסכון בחשמל.

4.  תדאגו ששום דבר לא חוסם את המזגן. אם מישהו חוסם את פתחי האוויר שלו, אז הוא עובד בצורה פחות טובה. לכן יש לוודא שפתחי האוורור בו לא סגורים ובכך נאפשר עבודה יעילה של המזגן.

5. לסיום, המלצתנו היא לרכוש את המזגן במקום מוכר ובעל מוניטין בתחום, מקום שציג לכם מגוון מזגנים איכותיים ומתקדמים יחד עם כל המידע אודות כל דגם ושימוש יעיל וחסכוני בו. רק כך תוכלו ליהנות ממזגן שיעבוד בשבילכם במשך תקופה זמן ארוכה בחורף ובקיץ.

hot-winter

המידע באדיבות רשת “שרות הוגן” – מערכות מיזוג אוויר, תכנון וביצוע
לייעוץ מקצועי נוסף בנושא חייגו למומחים: 1-800-77-88-66

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *