מבנה תעשייה להשכרה – אילו אפשרויות מתאימות לעסקים?

בבחירת מבנה המתאים להפעלתו של בית עסק כלשהו, חשוב מאוד להקדיש את תשומת הלב הראויה לכמה וכמה גורמים חשובים. חוסר תשומת לב בשלבי בחירת המבנה, התאמתו ואכלוסו יכול לעלות ביוקר בשלבים הבאים בעבודתכם. מה הם הגורמים שחשוב לקחת בחשבון כאשר מחפשים אפשרויות מתאימות לעסקים?

מיקום
עבור בתי עסק רבים – המיקום קובע הכול, בעיקר כאשר מדובר בבית עסק ציבורי, כגון חנויות או מוסדות נותני שירותים שונים. גם כאשר מדובר במקום שבו נמצאים רק העובדים (ולא הלקוחות), חשוב למצוא מקום שפשוט וקל להגיע אליו ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית כאחד, ומומלץ עם מקום חניה מוסדר, כמו פארק העסקים בקיסריה המציע מבנה תעשייה להשכרה בהתאמה אישית, במיקום נוח עם תחנת רכבת בפארק וחנייה בשפע לעובדים או לקוחות המגיעים ברכב פרטי.

נסח טאבו
אחד הדברים שחשוב לבדוק בעת שכירת מבנה עבור בית העסק, הוא נסח הטאבו, המהווה תיאור מלא של הבניין, מאפייניו ולמי הוא שייך. חשוב מאוד לוודא שהאדם מולו אתם חותמים על חוזה ההשכרה הינו אותו אחד שרשום בטאבו.

חובות קודמים
על מנת להתחיל את העבודה במבנה החדש ברגל ימין, יש לבדוק שאין חובות קודמים שלא שולמו על ידי השוכרים הקודמים, ובמידה והנ”ל קיימים: לדאוג לכך שהצד האחראי יזדכה עליהם ולא אתם.

סיווג ארנונה
נושא חשוב במיוחד עבור בתי עסק: יש לוודא שהארנונה נגבית מהם לא רק על בסיס גודלו של הנכס, אלא גם על פי אופי העסק המתנהל בו. הלימה בין סוג העסק שלכם לבין הסיווג הקיים של הנכס מבחינת ארנונה מחויבת גם על פי חוק, וגם על מנת להתאים את תשלומי הארנונה בהתאם לנכסים הצפויים, לאופי הפעילות וכו’. לעיתים יש צורך בעורך דין מומחה בתחום נדל”ן עסקי על מנת לעבור את התהליך הזה בצורה יעילה ועל מנת לחסוך בעלויות עתידיות בתשלומי הארנונה.

האם ניתן להמיר בית פרטי עבור בית עסק?
העולם המודרני מספק מגוון רחב של סוגי עסקים, כאשר לא כולם דורשים מבנים תעשייתיים ייעודיים. משרדים רבים מנוהלים כיום מדירות רגילות. עם זאת, חשוב מאוד לנהל את הנכס המיועד לבית עסק באמצעות חוזים מותאמים ולהתנהל עם עורך דין המיומן בנדל”ן עסקי.

חוזה להשכרת מבנה לצרכי עסקים
מלבד סעיפי חוזה ההשכרה הרגילים, חשוב לשים לב לתנאי הודעה מוקדמת (לשני הצדדים), על מנת לא למצוא את עצמכם במצב שבו אתם נדרשים לעזוב תוך זמן קצר מדי. בנוסף, תמיד כדאי לצלם את הנכס בסמוך לזמן השכירה, על מנת שלא ניתן יהיה לטעון שהנכס הוחזר במצב שונה מאשר זה שבו נמסר.

Industrial Building for rent

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *