פירות קפואים – לחג מתוק וטעים יותר…

כמעט כולנו נסכים ונאמר כי אין כמו פירות וירקות טריים, אבל דעו לכם כי פירות קפואים הם אף טעימים ובריאים יותר, לפניכם סיקור מיוחד בנושא.

המקררים ברשתות השיווק השונות מלאים במבחר ירקות ופירות קפואים, המחיר עשוי להיות מעט גבוה יותר אבל הערך התזונתי שלהם הינו גבוה יותר מאלו במצבם הטרי והרגיל – כמה שהפרי והירק “מתרחקים” ממועד הקטיף שלהם, כמות הוויטמינים והחמצון שלהם נעשית פחותה יותר. ישנם ירקות ופירות כשהם קפואים, ההליך שלהם מתחיל כאשר הם נקטפים בשיא בשלותם ומוקפאים לאחר שהושמו במים רותחים. מדובר על תהליך שנעשה למטרת חיטוי ועצירת הליכים אנזימטיים, פעולה זו, מבטיחה שמירה טובה יותר של הטעם והצבע.

כחלק מהליך החליטה של הפירות, הם מאבדים מהוויטמינים שלהם, אבל מרכיבים חשובים אחרים נשמרים בצורה טובה. תהליך ההקפאה הוא בעצם העצירה הטבעית של הפרי. ישנה אבל בעיה אחרת של מפעלים שעוסקים בהקפאה של פירות וירקות עומדים בפניה והיא ההפשרה, היות וניגרת מהם כמות גדולה של מים. המרקם של הפרי נעשה רך מדי וכן המראה והטעם עשויים להיפגם.

תהליכים חדשים להקפאת פירות
במהלך השנים פותחו  מספר תהליכים בולטים אשר מאפשרים הקפאה מהירה של פירות וירקות, כך שייווצרו בהם גבישים קטנים שאינם פוגעים בתאים. ככל שההקפאה תהיה מהירה יותר והגבישים שייווצרו יהיו קטנים יותר, יהיו פחות מים בזמן הליך ההפשרה. על פי ההליכים החדשים של הקפאת הפירות, יש לייבשם ייבוש קל, באמצעות אוויר לח וקר, על מנת שהכמות של המים בהם תקטן. משאירים את הפירות 24 שעות, כך שהמים יתפזרו באופן טבעי בפירות במיוחד המים הנמצאים בין תאי הפירות.

מי שמעוניין לדלג על השלב של שטיפת וחיתוך הפירות – זה הפתרון המושלם עבורו. מי שמעוניין להכין מזון טרי ובריא, בעל ערך תזונתי, פירות וירקות קפואים, זה המענה הטוב ביותר עבורו. חשוב לדעת, כי מדובר בפירות וירקות מזינים יותר אפילו מאלה שהם טריים.

הכינו מלאי של פירות קפואים לחגים!
פירות שמורים במקפיא, עשויים להישאר טעימים ואיכותיים למשך כמה חודשים טובים. כאשר יש לכם אורחים המגיעים בהפתעה, במיוחד בימי החגים אין קל ופשוט יותר לפתוח את המקפיא ולהוציא משם פירות קפואים ואקזוטיים או פירות שאהובים על כולם. בגלל שמרביתנו כבר מודעים לתזונה נכונה, גם האירוח שלנו הפך להיות על פי הכללים של מוצרי מזון טבעיים ובריאים, כך שאירוח כזה מפנק של פירות קרים וטעימים היא אחת הדרכים הטובות ביותר לאירוח בימי החג השונים.

frozen-fruit-Abudi

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *