תערוכת מנגה בימאטויה בית אוכל ותרבות יפנית בהוד השרון

יאמטויה – בית אוכל ותרבות יפנית מציג: “מנגה ביאמטויה”

תערוכת מנגה בשת”פ עם ארגון אמא”י – ארגון מנגה ואנימה ישראל ומגזין העיצוב “Domus

איה אימטני מיאמטויה משמשת מזה קרוב ל- 15 שנים, מאז הגיעה לראשונה לישראל, כשגרירת המטבח היפני. יאמטויה הפכה במרוצת הזמן למקום מפגש עבור בני הקהילה היפנית השוהים בישראל והמקום משמש בית אוכל ותרבות יפני, המאגד תחת קורתו לעיתים קרובות תערוכות ופעילויות שונות הקשורות לתרבות יפן ברבדים השונים שלה.

מסעדת יאמטויה בהוד השרון, בניצוחה של השפית איה אימטני, מתייחסת לאוכל כחלק מההוויה, המסורת והתרבות היפנית. אימטני משתדלת להעביר לסועדים במקום לצד האוכל היצירתי המושרש במטבח היפני, חוויה אותנטית של מקורותיו התרבותיים. מוניטין זה הקנה למסעדה את הכינוי שמדביקים לו אורחיו הקבועים: “בית אוכל ותרבות יפני”. יאמטויה, החוגגת עתה שנתיים, תציג לצד מנות האוכל הידועות של אימטני, תערוכה בשם “מנגה ביאמטויה”, המציגה דימויים של אמני מנגה יפניים וישראליים – סצנות מחיי היומיום הישראלי בתוך מבע חזותי יפני.

העניין האישי של איה אימטני בתרבות המנגה – אחיה Imatani (Yoshinobu)Tettyu הוא אמן מנגה בולט והוא גם יציג מעבודותיו בתערוכה – ואהבתה את התחום היו גורמים ממריצים לקיומה של תערוכה ייחודית במינה במתחם יאמטויה.

בתערוכה ששמה “מנגה ביאמטויה” יוצגו דימויים של אמני המנגה היפנים כגון: Imatani  Tettyu, Tsuchida Eliya, Imatani (Yoshinobu)Tettyu וגם אמני קומיקס ישראלים המאיירים בסגנון מנגה יפני ובהם איה קיובצקי, לורה קזינסקי, מאי אלמוג, אמונה אדרי ונטע עמיצור. האמנים הישראלים מציגים דמויות מתוך ז’אנרים שונים של מנגה יפנית: פנטזיה, הרפתקאות, לוליטות דמיוניות מתוך מנגה לנשים (Shoujo Manga) עם ניסיון להדגיש את מוטיב ה”יפניות” העכשווית. כלומר, אילו אינם דימויים של יפן המסורתית (ההר פוג’י, הגיישה, הסמוראי) אלא מציגים את התרבות החזותית העכשווית היפנית של הצעירים היפנים שחיים בעולם גלובלי ועם זאת יוצרים מבע חזותי ייחודי. האמן היפני Imamtani Tettyu מציג לעומת זאת בתערוכה ז’אנר קומיקס בהשפעת המבע החזותי של הקומיקס האמריקאי שאף הוא קיים לצד ז’אנרים יפניים טיפוסיים.

להפקת התערוכה חברו יחדיו כאמור, יאמטויה, מגזין העיצוב DOMUS שבגיליונו החדש סקירה רחבה על תרבות המנגה ביפן וארגון אמא”י – ארגון מנגה ואנימה ישראל, ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו לקדם את אמנות המנגה בישראל.

אוצרת התערוכה היא מיטל סלע המעצבת הגרפית של מגזין DOMUS ומשתתפים בה אמני מנגה יפניים וישראליים רבים. היצירות השונות יוצגו על הקירות על בדי קנבס ובאמצעות הקרנת וידאו-ארט.

לצד עבודותיהם של אמני המנגה תציג חברת ” Urbanix” את ה-Vinyl toys, פסלי בובות של דמויות אורבניות העשויות לרוב מוויניל שהן חלק מתנועה אמנותית חדשה הנקראת  Urban vinyl movement,  

שהחלה את דרכה בשנת 1997 בהונג ומאז התפשטה התנועה ליפן, ארה”ב ואירופה, ותפסה את דמיונם של מעצבים ואספנים באשר הם. זהו מדיום המפורר את הגבולות הקיימים בין עיצוב, אומנות וגרפיקה לכדי יצירה חדשה המשלבת את שלושתם. גיבורי הקומיקס, מנגה, חברי כנופיות וחיות אנושיות (כמו גורילה מתאבקת וארנב מעשן) הם חלק מעולם שלם של דמויות עשויות ויניל, מלאות תחכום והומור.

 

תערוכת מנגה בימאטויה” תיפתח במסעדת יאמטויהבית אוכל ותרבות יפני

 רח’ בני ברית 6,  הוד השרון

מה- 22/1/12 ועד ה- 22/2/2011 הכניסה חינם.

 


2 thoughts

  1. יא איזה כיף לראות כתבה על המאמץ שכולנו השקענו!D:
    אבל אני מבקשת אם זה אפשרי שתכתבו את שמי נכון בבקשהD:
    איה קיובצקי במקום קוטובסקי^^”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *