כירופרקט

כל מי שסבל אי פעם מכאבי גב ברמות כאלה ואחרות, בוודאי מודע היטב לסבל הרב שהם מסבים. לצערנו, הרפואה הקונבנציונאלית לא תמיד מצליחה לשים את היד על מקור הבעיה וכך הכאב הופך לכרוני. אחד הפיתרונות היותר מוצלחים לבעיות הגב זה הפניה לעזרתו של כירופרקט. ההגדרה הנכונה והפשוטה עבור כירופרקט הינה מומחה לענייני עמוד השדרה.

כירופרקט מוסמך הינו מי שעבר את כל מסלול ההכשרה שנמשך קרוב לשבע שנים שבמהלכם לומדים להכיר את האנטומיה של הגב לפרטי פרטים. כירופרקט מומחה נושא על כתפיו את מלוא כובד האחריות שבטיפול בעמוד השדרה. כל כירופרקט יכול לפתור את הבעיה אך באותה מידה אבחון וטיפול שגויים עלולים לגרום להחמרת הנזק ואף לנזק בלתי הפיך. המומחיות של כירופרקט מתבטאת בכך שהוא לא נזקק לתרופות ומרשמים על מנת לטפל בבעיה, אלא יכול לפתור הכל בעזרת מגע ולחיצות ממוקדות היטב.

כירופרקט מומחה

כשפונים לעזרתו של כירופרקט חשוב להקפיד כי בידיו נמצאים כל האישורים הנדרשים שמעידים על הסמכתו והכשרתו בתחום. לצערנו כבר היו דברים מעולם שבהם כירופרקט שלא עבר הכשרה מלאה ומתאימה גרם למטופל נזקים בלתי הפיכים. בנוסף, כשפונים לאותו כירופרקט מומחה, חשוב לבקש פרטים ליצירת קשר עם לקוחות שיכולים להמליץ על שירותיו.

כמובן שאין לתת לאותו כירופרקט לחבר ביניכם לבין הממליצים אל ליצור איתם קשר ישיר ובלתי אמצעי. בדיקה חיונית נוספת שיש לעשות כשפונים לשירותיו של כירופרקט זה לעשות עליו חיפוש מהיר בגוגול ובפורומים שונים של כירופרקטיקה על מנת לוודא שבאמת מדובר בבעל מקצוע ללא דופי.

כירופרקט צעיר

מכיוון שהכירופרקטיקה החלה לצבור תאוצה בארץ רק במהלך העשור האחרון, כך גם אלו שמוכשרים ומוסמכים להציע שירותים על תקן של כירופרקט הם צעירים ברובם, בשנות ה-30 של חייהם. כשפונים לקבל טיפול מצידו של כירופרקט צעיר חשוב לוודא כי יש לו וותק כלשהו בתחום וכי אתם אינכם שפני הניסוי שלו. לעיתים שווה להתעקש לקבל שירותים מידי כירופרקט מבוגר יותר שיש באמתחתו קצת יותר ניסיון וותק. סעיף הוותק חשוב במיוחד שכן כירופרקט ללא וותק מקצועי מספק ישנה סבירות גבוה יותר שיטעה באבחון של הבעיה ובדרכי הפיתרון שיציע. אז בפעם הבאה שאתם צריכים לבחור כירופרקט שיגאל אתכם מכאבי הגב, הקפידו על הניסיון והוותק ולא רק על תג המחיר. הכירופרקטיקה בכלל דורשת המון דיוק באבחון ובטיפול שכן אין מדובר על הענקת מרשמי רופא כי אם על ניתוח חיצוני ללא הרדמה שנועד להחזיר חוליות סוררות למקומן.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *