חווית הספארי באפריקה

טיול ליבשת הדרומית הוא לא דבר של מה בכך. טיול ליבשת אפריקה זו חוויה עוצמתית ומפעימה, שלוקחת אתכם למחוזות שאולי ראיתם רק בסרטים. בין אם זה טיול לטנזניה, ספארי או חופשה של בטן גב בזנזיבר – לא ייקח לכם יותר מכמה ימים לחרוץ שיש גן עדן וככל הנראה עשיתם משהו טוב כי אתם נמצאים בו.

ספארי באפריקה זה לא עוד טיול שרואים בו חיות כמו שמבקרים בגן חיות. זה טיול שמשמעותו לחוות בצורה הקרובה את הטבע הכי חייתי שיש – מרחק של ממש נגיעה ממעגלי החיים של החיות השונות – אלו הניצודות ואלו הטורפות. זה טיול מפעים, שובה לב ומעורר חושים, טיול שבו לא מפסיקים להתלהב כל פעם מחדש- בין אם זה מעדר הפילים שצעד בצמוד אליכם, או בגלל המרדף שהייתם עדים לו.

למה טנזניה?
החלטתם סוף סוף לשבור את השגרה, במקום עוד סוף שבוע סתמי של קניות וארוחות סתמיות באחת מבירות אירופה החלטתם שאתם רוצים לראות במציאות את סרטי הנשיונל ג’יאוגרפיק שאתם כל כך אוהבים ולצאת לטיול אתגרי שבמהלכו תזכו לראות בעלי חיים מדהימים בסביבתם הטבעית. כמו שהם, לא מבויתים – מפחידים, חייתיים. אבל לאן תיסעו? האם לקניה או לדרום אפריקה? האם לטנזניה או  בכלל תיסעו לבקר את הדוד בוצוואנה או בנימיביה, זמביה ואוגנדה?

רבים יגידו לכם שספארי זה ספארי ולא משנה להיכן תטוסו סביר להניח שתראו את אותם חיות פלוס מינוס מאותה זווית ולכן ישר יעבירו אתכם ישר לסעיף הכספי. אבל… כמה עולה הטיול זה בהחלט סעיף חשוב – אבל גם לבחירת היעד. זה נכון שהחיות ייראו לכם אותו דבר בכל מקום, אך ישנה סיבה מדוע קניה וטנזניה נחשבות יעדים קלאסיים כאשר אנו מדברים על טיולי ספארי. שטחה של טנזניה לדוגמא, גדול פי 45 משטח מדינת ישראל ורבע משטחה מוגדר כשמורות טבע ופארקים לאומיים. סרנגטי, אחת משמורות הטבע הגדולות בעולם הנמצאת בצפון טנזניה – היא שמורה הלוקחת חלק מדי שנה בנדידה היבשתית הגדולה בעולם. שמורת הסרנגטי, שמשמעותה הוא מרחבים אין סופיים, היא שמורה שיש בה מאות סוגים של מינים שונים של חיות  ואת כולם אתם יכולים לראות אם תגיעו לטייל בשמורה ואם יתמזל מזלכם כמובן.  בין החיות השונות ניתן לציין את הגנו, הפילים, הג’ירפות, הצביים, זברות, בופאלו, קרנפים וכמובן גם אריות, צ’יטות, נמרים, צבועים ונשרים. ואם בציפורין עסקינן – לחובבי הצפרות שבינכם זה יהיה פשוט גן עדן מושלם עם למעלה מ- 500 זנים וסוגים שונים של ציפורים.

African-safari
קרדיט תמונה לאתר “אקו טיולי שטח”

מה צריך לברר לפני שטסים?
כמו לכל טיול, אחרי השאלה של התקציב צריך להחליט מתי כדאי לטוס. מאחר ויבשת אפריקה היא עצומה ולכל חבל ארץ יש את האקלים שלו – כל שאתם צריכים לעשות זה לעקוב אחר העונה היבשה. טיול לטנזניה כדאי לעשות בין יוני לאוקטובר או בין דצמבר לפברואר, ספארי בקניה כדאי לעשות בין דצמבר למרץ ובין יולי לספטמבר ולדרום אפריקה מומלץ להגיע בין יולי לאוקטובר.

בין אם אתם מארגנים טיול באופן עצמאי ובין אם טיול מאורגן, חשוב שתבררו מה המגורים המובטחים לכם האם אתם ישנים ב מ Camp site ל- Tented Lodge ואז לסוגים שונים של Lodges (כאשר האחרון הוא המפנק ביותר – חדרים שחלקם אפילו מאוד מפנקים). זכרו שגם אם לקחתם חבילה כלשהי אתם תמיד יכולים לשנות אותה.

מה לוקחים לטיול בספארי אתם שואלים? הדבר שככל הנראה הכי חשוב בטיול מסוג זה הוא המובן מאליו – מצלמה. סביר להניח שתרצו לתעד כל רגע וכל מאורע בטיול (ובצדק). למרות שבשבילנו אפריקה מתקשרת לחום ושמש צריך לקחת בחשבון שבערבים קצת קריר ומומלץ לקחת ביגוד חם אך גם בבגדים ארוכים וקלים (בגלל היתושים) בנוסף חשוב להצטייד (בנורמל) בנעליים נוחות הליכה, כובע ותיק גב להליכות יומיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *