מטבחים וריהוט במאה ה-21

זה לא סוד שהמגמות החדשניות המתרחשות בעולם הגיעו גם לעיצוב הבית: החל מכלי מטבח שחותכים עשבי תיבול, וכלה בעיצוב חדרי השינה בריהוט מרהיב שלא היה לפני עשורים אחדים.

מטבחים איטלקיים, סלון בעיצוב וינטג’, ריהוט מודרני – נראה שהתחלנו לעצב את הבית שלנו לפי נושאים כדי לייצר חווייה טובה ונעימה יותר בבית וזה די מובן: כאשר אנחנו משלבים את נושא העיצוב יחד עם ריהוט מתאים וחשיבה עד לפרטים הקטנים, אנחנו בעצם יוצרים בית בעיצוב ייחודי שכיף לשהות בו. אך עם כל האפשרויות הקיימות היום, לפעמים אנחנו עלולים להתבלבל כשזה קשור בריהוט המטבח שלנו.

ללכת לאיבוד בין אינסוף אפשרויות

המגוון הקיים היום לריהוט המטבחים שלנו הוא לא נגמר, לכן כדאי לבחון האם אנחנו רוכשים מוצר רק כי הוא חדש או כי הוא עונה על צורך מסוים? חשוב לשים לב לצרכים שלנו בבית כדי לדעת בכלל איך אנחנו רוצים לרהט את המטבח:

  • האם בכלל אנחנו צריכים את כל הריהוט החדשני הזה למטבח?
  • כמה בכלל אנחנו מבשלים?

לדוגמה, אם אתם מבשלים הרבה, אתם תרצו לעצב את המטבח בצורה כזו שיהיה לכם נוח להוציא את הירקות מהמקרר ישר לכיור ולאחר מכן לבישול על הכיריים ואתם תדאגו למרחקים מתאימים בין שלושת האלמנטים הללו.

כמו כן, אתם תרצו את אביזרי המטבח החדשניים ביותר שיאפשרו לכם לבשל ברמה הגבוהה ביותר – תנור חדשני, כיריים חזקות, סירים ומחבתות איכותיים.

איך יודעים מה אנחנו צריכים?

הכי חשוב זה לבדוק את הפעילויות הנפוצות ביותר בבית, כל אחד לפי אורח חייו.

אם למשל אתם אוהבים להגיע בערב, לחתוך סלט, לטגן חביתה ולשבת לראות טלוויזיה, וזה משהו שאתם עושים באופן קבוע, אז כן כדאי שתרכשו לעצמכם כלי מטבח נוחים לעבודה עם ירקות, מחבת טיגון שכיף לעבוד איתה וכמובן – תשקיעו גם בספה נוחה ומסך מתאים. אך מנגד, אם פעם בחצי שנה אתם מארחים בבית וקונים יין, אולי כדאי להמתין רגע עם רכישה של מקרר יינות.

חובבי העיצוב הויזואלי והפלפלי למשל, ירצו לקשט את המטבח עם מוצרים צבעוניים ומפונפנים, מה שיהפוך את החלל להרבה יותר אטרקטיבי ומתאים לאישיותם.

כל יומיים יוצאים כלים חדשים שמבקשים לסייע לנו לנהל את הבית בצורה טובה ומהירה, אך חשוב לשים לב שאנחנו קונים את מה שאנחנו צריכים ולא אוגרים לתוך מגירה המון מוצרים חדשניים שטרם הוצאנו מהאריזה.

ובשורה התחתונה, אין כאן נכון או לא נכון. במיוחד בימים אלו, המטבח אמור לשרת אותנו ולא אנחנו אותו והריהוט שנרכוש צריך להתאים גם לעיצוב הכולל וגם לאופן השימוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *