קניית טלפון נייד באינטרנט – יתרונות מול חסרונות

רכישת מוצרים באינטרנט הופכת במרוצת הזמן עבור רבים לדבר שבשגרה. מוצרים פשוטים, מודולריים ואשר קלים לתפעול הם אלו שאותם קונים רבות. לעומת זאת, רבים מהססים לרכוש מכשירים מורכבים שהפעלתם מסובכת מעט. כאלו הם הטלפונים הניידים. נשאלת השאלה: אם מומלץ לרכוש אותם בחנות או באינטרנט? והתשובה לכך היא מורכבת מאחר ויש יתרונות וחסרונות בכל אחת מהדרכים. ככלל, כל מי שמתמצא היטב בכל התחום, ומכיר לעומק את הטלפונים החדשים הנמכרים ויודע לזהות את תכונותיהם החשובות עבורו יכול לרכוש טלפונים באינטרנט, ובעיקרון לחסוך כסף. גם אנשים המבצעים תחקיר מעמיק ולומדים את השוק יכולים לקבל החלטה על פי תיאור הטלפון באתר הנמכר.

אז לפי מה בוחרים טלפון?

קיימים טלפונים ניידים רבים המיוצרים על ידי חברות בינלאומיות בעלות שם. הם נבדלים ביניהם במפרט ובין היתר: בביצועים ובחומרה, במערכת ההפעלה, בהתאמה לרשת הסלולארית, בתצוגה ובמסך המגע, בביצוע הסוללה, בעמידות ועוד. המחירים נקבעים, כמובן, על פי פרמטרים אלו אבל גם על פי המוניטין של היצרן ופרמטרים נוספים. רכישת טלפון נייד ברשת נחשבת לפשוטה, יחסית. ניתן לבצע אותה מהבית, ממקום העבודה או מכל מקום אחר באמצעות מחשב, טאבלט, טלפון נייד וכדומה. באתרים יש מבחר רב וליד כל טלפון יש את המפרט השייך לו. ניתן לבחור דגם, צבע וכדומה.

יתרונות וחסרונות של קנייה ברשת

הרכישה הינה מאובטחת, לאחריה יישלח הטלפון ליעדו ויגיע לאחר זמן מוסכם. יש לקחת בחשבון שעלולים להיות תשלומים נוספים למכס. אבל גם עימם יהיו המחירים נוחים יותר ביחס לחנות. בנוסף, ניתן לרכוש גם אביזרים נלווים שאף הם יהיו בהוזלה נכרת לעומת החנויות. לעומת רכישה מקוונת ניתן לרכוש טלפון בחנויות קטנות שאף מספקות שירותי תיקונים. כאן עלולים להיות מחירים מעט גבוהים יותר אבל ניתן יהיה לקבל את הטלפון במקום. יחד עימו ניתן לרכוש גם אביזרי בטיחות דוגמת כיסויים, נרתיקים מגני מסך וכדומה. למי שחייב לרכוש טלפון במיידית בגלל אובדן או תקלה המשביתה את הקודם אזי רכישה בחנות תתאים יותר. לרכישה במקום כזה יש יתרון מובהק נוסף והוא המידע וההסברים הניתנים לכל רוכש.

לסיכום

נכון הוא שכל מי שרוכש באינטרנט מצויד במידע בסיסי רב, אבל מומחים המכירים את התחום מקרוב יכולים להאיר ולהבליט נקודות נוספות שהרוכשים לא נתנו עליהן את הדעת. בנוסף, רוכש עצמאי חייב לעדכן את הטלפון בעברית מה שכאן מובנה וקיים. באינטרנט יש מבחר רב יותר של דגמים. החל מזולים מאוד וכלה במותגים איכותיים. יתרון נוסף לרוכש בחנות הוא נושא האחריות לטלפון. כל חברה מעניקה אחריות על פי שיקוליה. כאשר הרכישה מתבצעת אזי תעודת האחריות ניתנת במקום והיא ברורה ומחייבת מאוד. בעת רכישה באינטרנט קיימת אחריות אבל הפרוצדורה הכרוכה בהפעלתה מעט יותר מסובכת. לסיכום: צורת הרכישה היא עניין של צורך, רצון, יכולת כספית ואף שאלה של נוחות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *