התמודדות עם סרטן השד

סרטן השד מהווה מחלה באיבר נשי, אשר קשור בקשר בלתי נפרד לתחושת הנשיות, המיניות והאימהות של כל אישה. נשים אשר חולות בסרטן מסוג זה, מתקשות להתמודד עם המחלה הן מבחינה פיזית, הן מבחינה רגשית והן מבחינות נוספות. כבר בשלב גילוי המחלה, האישה שחלתה נדרשת להתמודד עם החלטות רבות אשר קשורות לבחירת אופן הטיפול הרלוונטי לה במידה ומוצעים לה מספר סוגי טיפולים, התמודדות עם זמן ההיעדרות שלה מהבית, עם חוסר היכולת שלה לתפקד כראוי בחיי היומיום בעבודתה, כבת זוג, כאם ועוד.  אין ספק שסרטן השד מאלץ כל אישה למצוא את דרך ההתמודדות הנכונה והמתאימה לה.

רגשות אשמה לאחר גילוי המחלה

לא מעט נשים אשר מגלות כי הן חולות בסרטן השד, מיד מתחילות להלקות את עצמן בגין אורח החיים שלהם שיתכן שהיה אחראי להתפתחות המחלה. נשים רבות חשות אשמה בשל הרגלי תזונה לא נכונים שהיו בחייהן, בשל עישון ועוד. אולם  ראשית כל, כל אישה חייבת לדעת שכיום הגורמים לסרטן השד אינם יודעים באופן וודאי ולכן, בשלב הראשון, על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המחלה, כל אישה חייבת לנטרל את תחושות האשם הנוגעות למחלתה ולהבין שהיא איננה אשמה בכך שחלתה וכי היא איננה יכלה לצפות שתחלה או לחילופין, למנוע זאת.

התמודדות עם אובדן הנשיות

לא מעט נשים אשר חולות בסרטן השד חשות בושה בשל המיקום של המחלה. נשים חשות תחושת בושה וכן חשות שהנשיות והמיניות שלהן נפגעות כתוצאה ממחלה זו. דימוי הגוף של האישה החולה במחלה יורד ולא פעם היא חשה פחות אישה בשל הניתוחים שהיא עוברת להסרת הגידול הכרוכים לא פעם בכריתת השד והטיפולים הכימותרפיים אשר נותנים בהן את אותותיהם. חשוב מאוד שכל אישה תתמודד עם התחושות הקשות הפוקדות אותה אשר גורמות לה להרגיש פחות נשית. התמודדות מעין זו יכולה להיות עצמאית או בליווי על ידי איש מקצוע העוסק בתחום הנפשי, דימוי הגוף ועוד.

התמודדות עם השגרה החדשה

שגרת היומיום של האישה אשר חלתה בסרטן השד עתידה להשתנות לחלוטין. בשל הטיפולים הכימותרפיים, האישה צריכה לקצץ בשעות העבודה שלה ולעיתים לחדול לעבוד באופן כללי עד תום הטיפולים. כמו כן, האישה עתידה להעדר מביתה לאורך זמן ממושך בשל הטיפולים שהיא עתידה לעבור. לכן, חשוב מאוד שהאישה תכין את עצמה לקראת סדר יום שונה, אשר מצד אחד מכיל בו דברים שהיא אוהבת לעשות, זמן עם המשפחה והחברים שלה, לצד הטיפולים השונים אשר היא עוברת. אין ספק שכאשר האישה מכינה את עצמה היטב לקראת השגרה החדשה שלה, היא תחוש פחות זרה בתוך שגרה זו ותהיה פחות חסרת אונים בשל אי ידיעה אודות מה שצופן לה כל יום ויום.

סרטן השד הוא סרטן לא קל להתמודדות עבור נשים ולכן, כל אישה יכולה להסתייע בסיוע ובתמיכה נפשיים בכל התהליך, שיעזרו לה להתמודד בתקופה זו בצורה טובה יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *