חלית בסרטן? מגיע לך הטבות וסיוע

מחלת הסרטן היא מחלה קשה ללא קשר באיבר שאותו היא תוקפת בגוף. המחלה מובילה לקשיים בריאותיים ונפשיים ולאור העובדה שקשה מאד להתמודד עם המחלה הזו הוגדרו הטבות שונות לחולים האלו. המטרה היא להקל עליהם בפן הנפשי, הכלכלי והבריאותי עד כמה שניתן.

הסיוע הסיוע הכספי המגיע לחולי סרטן

גופים שונים במשק הן ממשלתיים והן מוניציפליים מעניקים הטבות וסיוע ברבדים שונים וקיימת חשיבות רבה שכל חולה יכיר את מלוא המעטפת וכך הוא יפעל מול הגופים הרלוונטיים, כדי ליהנות ממלוא הזכויות המגיעות לו.

המוסד לביטוח לאומי

רוב הציבור המעוניין לקבל אחוזי נכות לאור פגיעה או מחלה, אמור להגיע לוועדה הרפואית בתחום הרפואי הרלוונטי כמו אורתופדיה, כדי לממש את זכויותיו. לעומת זאת חולים אונקולוגיים אינם נדרשים להגיע לוועדות הרפואיות וזאת כדי להקל עליהם. הם מעבירים את המסמכים הרלוונטיים על פי ההנחיות של נציגי המוסד לביטוח לאומי וזאת ללא צורך בהגעה פיזית לוועדה.

עובדי המוסד לביטוח לאומי בוחנים כל מקרה לגופו ובהתאם לכך הם מקבלים החלטה על אחוז הנכות ועל קצבת שירותים מיוחדים אם היא מגיעה לחולה זה או אחר. אם החולה קיבל אישור על נכות בשיעור מאה אחוז, יוכל החולה לקדם את המהלכים הנדרשים מול מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

חולים אלו זכאים לקבלת סיוע כספי לחולי סרטן  ולכן הם אינם אמורים לשלם למדינה מס הכנסה מיום גילוי המחלה. כיוון שבדרך כלל חולף זמן עד קבלת האישור הרלוונטי, יכול החולה להגיש למס הכנסה דוחות אישיים מתוקנים לשש השנים האחרונות. לאור זאת הוא יקבל החזר כספי של מלוא המס ששולם מיום גילוי המחלה באופן רטרואקטיבי.

ארנונה עבור השירותים העירוניים

הרשויות המוניציפליות מעניקות הנחה בתשלומי הארנונה על פי הפירוט הבא:

  • מי שמקבל קצבת נכות מלאה כיוון שיש לו אישור של מעל % 75 אחוזי נכות, יכול לקבל הנחה בשיעור דמי הארנונה עד % 80 .
  • אדם שאינו זכאי לקבלת קצבת נכות חודשית אך שיעור הנכות הרפואית שלו נקבע ל – % 90 או מעבר לכך, יכול לקבל הנחה עד % 40 .
  • הורים לילד חולה אשר מקבלים עבורו מדי חודש גמלת ילד נכה, עשויים לקבל הנחה עד שיעור של % 33 .
  • אנשים שזכאים לקבלת גמלת סיעוד, זכאים ברשויות מסוימות להנחה וזאת על פי ההחלטה של כל אחת מהרשויות.

הנחה בעלויות של צריכת המים הביתית

ההטבה שמקבלים הזכאים היא על פי הכפלת כמות המים שעליה יש אפשרות לקבל הנחה בתעריף נמוך כיוון שכל אזרח זכאי לקבל כמות של 3.5 מ”ק מים לחודש בתעריף מוזל. מי שזכאי להטבה, מקבל גם 3.5 מ”ק נוספים שאף הם מתומחרים בתעריף הנמוך. תעריף מוזל זה מנותב עבור מי מבני המשפחה שהוא זכאי לכך על פי הקריטריונים הבאים:

  • מקבלי קצבת ניידות
  • מקבלי קצבת נכות עבור ילד נכה.
  • מקבלי גמלת שירותים מיוחדים.
  • מקבלי גמלת חוק סיעוד בשיעור % 150 .
  • מי שמקבל קצבת זקנה וגם השלמה של קצבת נכות.
  • מי שמקבל גמלת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי ונכות רפואית בשיעור מינימלי של % 70.

סיוע נפשי לחולים ולבני המשפחה שלהם

האתגרים שמציבה המחלה לכל אדם הם קשים ביותר וכוללים שינוי תפיסתי לאור היקפה של המחלה והשלכותיה. כמו כן על החולים להתמודד עם טיפולים רפואיים שיוצרים מהפך בחייהם כמו טיפולים כימותרפיים, טיפולים ביולוגיים, הקרנות, אין ספור בדיקות שגרתיות, ניתוחים ואשפוזים.

הדבר משפיע מאד על כל אחד מהחולים, אך גם על כל הסובבים אותם, בני המשפחה מקרבה ראשונה וכל המשפחה המורחבת. כדי להקל על הפן הנפשי מומלץ להצטרף לקבוצות תמיכה ייעודיות לחולים ולקבוצות אחרות אשר מיועדות לבני המשפחה. בדרך זו כל אחד יקבל כלים להתנהלות במצבים הקשים האלו כדי להתמודד נכון עם המחלה.

לאור המידע הרב בנשואים השונים עבור חולי סרטן, רבים מהם אינם מודעים להטבות המגיעות להם בתחום זה או אחר. לכן כדאי להסתייע בקהילות שונות שהן ייעודיות לחולי סרטן ולקבל מהן את מלוא המידע כדי לקבל זכויות וגם אופציות שונות של תמיכה נפשית שהן אקוטיות לחולים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *